Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Není eko jako eko

Pocit z dobrého skutku vykonaného pro planetu, kterým se při jízdě opájí řidič „čistého“ elektromobilu, může být mnohdy falešný

Není eko jako eko
ilustrační foto | Tomáš Novák

Studie poradenské společnosti Radiant Energy Group upozorňuje, že skutečná úspora emisí CO2 u aut na baterku se v různých evropských zemích výrazně liší.

Vychází při tom z energetického mixu každého státu a podílu „nečistých“ zdrojů energie. Například v Kosovu a Polsku, kde se drtivá většina elektřiny vyrábí spalováním uhlí, je jízda elektromobilem dokonce škodlivější než cestování benziňákem.

Naopak ve Švýcarsku, kde vládnou jaderné a vodní elektrárny, se volbou dobíjení místo tankování ušetří sto procent emisí.

Autoři analýzy dodávají, že v zemích s velkým podílem obnovitelných zdrojů se navíc může úspora lišit až o desítky procent podle toho, ve kterou denní dobu řidič svůj vůz dobíjí. Nejlepší je samozřejmě připojit baterii, když fouká a svítí slunce.