Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Nedostatek mědi na obzoru: Jak se připravuje těžební průmysl?

Největší světoví producenti mědi očekávají významné změny v dodavatelském řetězci tohoto klíčového kovu. Očekává se, že v nadcházejících letech v reakci na předpokládaný nedostatek mědi dojde k užší spolupráci mezi těžaři a koncovými uživateli, jako jsou automobilky a energetické společnosti.

Nedostatek mědi na obzoru: Jak se připravuje těžební průmysl?
Nedostatek mědi na obzoru: Jak se připravuje těžební průmysl? | vytvořeno pomocí Dalle

Jonathan Price, výkonný ředitel kanadské společnosti Teck Resources, uvedl: "Začínáme pozorovat rostoucí zájem o přímé vazby mezi těžaři a konečnými uživateli mědi." Poptávku po spolupráci pohání obavy z nedostatku mědi, která je klíčová pro zelené technologie včetně elektrických vozidel a obnovitelných zdrojů energie.

Bank of America předpovídá, že do roku 2030 bude nabídka mědi o 15 % nižší než poptávka, s deficitem přibližně 5 milionů tun. Očekává se, že roční růst poptávky po mědi se zdvojnásobí na 4 % oproti historickému průměru 2 %.

Vedoucí pracovníci v odvětví poukazují na řadu překážek při budování nových dolů, včetně zhoršující se geologie, delších schvalovacích procesů a rostoucích nákladů. Tristan Pascall, generální ředitel First Quantum, poznamenal: "Nyní není žádná snadná jurisdikce pro těžbu."

Integrace dodavatelského řetězce se jeví jako potenciální řešení pro zajištění dodávek. Automobilka Stellantis již uzavřela partnerství s McEwen Copper v Argentině. Paul Gait ze společnosti Anglo American očekává, že měď bude následovat trend lithia a niklu, kde automobilky přímo financují těžební projekty výměnou za zásoby.

Nexans, významný výrobce kabelů, již integroval svůj dodavatelský řetězec a zvyšuje podíl recyklované mědi. Vincent Dessale z Nexans zdůraznil význam recyklace při řešení nedostatku dodávek.

Někteří odborníci však zůstávají skeptičtí ohledně předpovídaného nedostatku. Jimmy Hermansson z NKT uvedl: "V současnosti se domníváme, že v nadcházejících letech nebudeme čelit nedostatku mědi."