Komentář: Cíl udržet globální oteplování na 1,5 °C je naprostá chiméra

Představa Evropy o rychlém snižování globálních emisí není reálná. EU, i když bude dekarbonizovat jako o život, s bídou vykryje indický přírůstek a celý rozvojový svět prostě neutáhne. Planeta se bude oteplovat mnohem rychleji, než kolik se slibovalo v Paříži, asi tak dvakrát, když to dobře dopadne.

Představa Evropy o rychlém snižování globálních emisí není reálná. EU, i když bude dekarbonizovat jako o život, s bídou vykryje indický přírůstek a celý rozvojový svět prostě neutáhne. Planeta se bude oteplovat mnohem rychleji, než kolik se slibovalo v Paříži, asi tak dvakrát, když to dobře dopadne.

Celý článek
0

Češi si od příštího roku za plyn připlatí i dva tisíce. Prsty v tom má Fialova vláda

Klíčovým důvodem nárůstu regulovaných plateb za plyn v Česku je nutnost pokrýt náklady společnosti Net4Gas, kterou loni prostřednictvím státního podniku ČEPS koupil stát. Provozovatele tisíců kilometrů plynovodů, které však z velké části zůstávají prázdné, pořídil stát i s dluhem čítajícím přes 34 miliard.

Klíčovým důvodem nárůstu regulovaných plateb za plyn v Česku je nutnost pokrýt náklady společnosti Net4Gas, kterou loni prostřednictvím státního podniku ČEPS koupil stát. Provozovatele tisíců kilometrů plynovodů, které však z velké části zůstávají prázdné, pořídil stát i s dluhem čítajícím přes 34 miliard.

Celý článek
0

Přetahovaná s odbory: Volkswagen má nejdražší pracovní sílu mezi automobilkami

Krize ve Volkswagenu vrcholí. Značka bojuje nejen o přežití, ale i o prolomení letitého bludného kruhu ustupování odborům. Kvůli nim má dnes tak drahé zaměstnance, že svým rivalům v oboru těžko konkuruje.

Krize ve Volkswagenu vrcholí. Značka bojuje nejen o přežití, ale i o prolomení letitého bludného kruhu ustupování odborům. Kvůli nim má dnes tak drahé zaměstnance, že svým rivalům v oboru těžko konkuruje.

Celý článek
0

Nabídneme levný elektromobil, v roce 2025

Dokud většina spotřebitelů neuvidí, že je elektromobilita výhodná, a bude pro ně naopak představovat výraznou ekonomickou zátěž, je tady recept na revoltu.

Angličané jsou mistři eufemismů, a když se v Severním Irsku dostali do letitého krvavého konfliktu, říkali tomu „Troubles“. Pravda, byly to Problémy s velkým P. Co jiného může člověka napadnout při zprávách o tom, že na veletrhu mobility v Mnichově se hrdě prezentovala leda tak Dacia. Autobranže, kdysi symbolizovaná slavnými salony ve Frankfurtu, Paříži nebo Ženevě, se rozhodla nedráždit ekologické aktivisty, kterým je i elektromobil málo, mnozí absentovali a Dacia zářila, protože nabídla bez ostychu přesně to, co lidé chtějí – velké auto za málo peněz, jako všude na světě.

V Mnichově, nahrazujícím Frankfurt, nepřítomnost mnoha značek jenom potvrdila, jak strašně tato branže přešla do defenzivy. Největší evropský koncern VW předvedl koncept auta, jež začne vyrábět až za čtyři roky, a to v zásadě jenom proto, že opravdu není technicky možné, aby teď nabídl „lidový bezemisní vůz“ za cenu pod dvacet tisíc eur.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit