Hrot24.cz
Mikýř se prosadil mezi nejznámější české influencery

reprofoto TV Nova

Mikýř se prosadil mezi nejznámější české influencery

Do popředí žebříčku nejznámějších českých influencerů pronikl na druhé místo Martin Mikyska vystupující jako Mikýř například v pořadu Mikýřova úžasná pouť internetem. V čele žebříčku nadále zůstává youtuber Karel Kovář zvaný Kovy. Vyplývá to z pravidelného průzkumu Centra marketingového výzkumu a tržních analýz Fakulty podnikohospodářské Vysoké školy ekonomické (VŠE).

"Martina Mikysku alias Mikýře na druhé místo nejznámějšího influencera s největší pravděpodobností katapultovala jeho účast v show Survivor," uvedl Radek Tahal, autor Influencer monitoru, který působí na katedře marketingu zmíněné fakulty. Letošní série reality show, kde mají soutěžící za úkol přežít na pustém ostrově, a ve které se Mikýř dostal do finále, končí tento týden.

Mikyska, kterého před dvěma lety širší veřejnost poznala jako moderátora cen České hudební akademie Anděl, se poprvé dostal mezi nejznámější trojici influencerů dlouhodobě tvořenou Kovym, moderátorem Leošem Marešem a herečkou Nikol Leitgeb (dříve Štíbrová). Průzkum se koná od podzimu 2019 každého půl roku. Zjišťuje názory zhruba 400 respondentů od 15 do 34 let.

"Zatímco v posledních několika letech se seznam českých influencerů, kteří byli v Influencer monitoru spontánně zmiňováni jako první, příliš neměnil, s poslední vlnou průzkumu přišel zásadní posun," řekl Tahal.

Leitgeb, která se dlouhodobě držela mezi třemi nejznámějšími osobnostmi, se tentokrát ocitla až na páté příčce. Přeskočila ji Anna Šulc, která nejvyšší příčky dlouhodobě atakovala, a také Mikýř, který dosud v první pětici nebyl. Nyní přeskočil až na druhé místo před třetího Leoše Mareše.

Z patnáctky nejznámějších influencerů úplně vypadl Adam Kajumi, který pravidelně umisťoval v první desítce. Mezi respondenty propadla také Shopaholic Adel.

Za influencera se označuje člověk aktivní na sociálních sítích, který ovlivňuje významné množství lidí, hlavně mladé uživatele. Spolupráce s influencery se v posledních letech stala běžnou a důležitou součástí reklamních i politických kampaní.