Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Malá česká gigafactory

V Česku má vyrůst továrna na výrobu baterií do elektromobilů.

Malá česká gigafactory
Gigafactory | Tesla.com

Zástupci ČEZ a ministerstva průmyslu podepsali minulý týden memorandum o výstavbě gigafactory na výrobu baterií do elektromobilů o roční výrobní kapacitě 40 gigawatthodin. To by zhruba odpovídalo bateriím pro 800 tisíc vozů. Ačkoli není vůbec jisté, že se projekt v hodnotě 52 miliard korun podaří realizovat, česká továrna by pokryla jen zlomek očekávané světové poptávky.

Podle studie technologické skupiny ABB dosáhne letos světová výrobní kapacita baterií 541 gigawatthodin. V roce 2030 pak bude elektromobilita potřebovat 1739 gigawatthodin. To však představuje jen čistou potřebu automobilového elektroprůmyslu. Další baterie budou ovšem poptávat domácnosti, případně vlastníci velkých komerčních úložišť.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit