Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Německo má gigafactory. A co Česko?

Dva a půl roku trvalo Elonu Muskovi, než u Berlína postavil první evropskou továrnu na elektromobily Tesla

Německo má gigafactory. A co Česko?
ilustrační foto | Profimedia.cz

Bylo to o půl roku déle, než předpokládal, na evropské poměry se však jednalo o neuvěřitelnou rychlost. Musk šel v obci Grünheide do značného rizika, továrnu začal stavět jen s předběžným povolením. 

Nakonec však vše vyšlo a prvním třiceti majitelům předal excentrický miliardář vozy „made in Germany“ osobně při slavnostním otevření v minulém týdnu. Osobně se toho zúčastnil i kancléř Olaf Scholz, podle zpráv německých médií však jeden z nejmocnějších evropských politiků dělal Muskovi jen komparz. 

V provozu je zatím jedna výrobní linka, druhá teprve vzniká. Tesla hledá pro továrnu další zaměstnance, a to mimo jiné skrze webové stránky v češtině. Jinak je však výroba opředena tajemstvím. Není například známo, kolik aut plánuje Tesla v Grünheide vyrábět. 

O svou gigafactory mezitím dál usiluje také Česko, i když to pravděpodobně nebude Tesla. Silný hlas přišel minulý týden od odcházejícího šéfa Škody Auto Thomase Schäfera. Ten v hierarchii skupiny Volkswagen povýšil a nově povede značku VW. „Chceme, aby Česko vyhrálo a stalo se příští lokalitou pro výrobu baterií koncernu VW,“ řekl Schäfer listu F.A.Z. Pro Česko by to byl poměrně cenný dárek na rozloučenou.