Kdy se vrátit do World of Warcraft? Teď. Nový datadisk je trefa do černého
První recenzenti jsou nadšení z nového příběhového rozšíření pro globálně nejpopulárnější MMORPG, World of Warcraft. Pokud jste dosud váhali, zda se do tohoto fantastického světa podívat (nebo se do něj vrátit), teď je ten pravý čas.
Hru World of Warcraft snad není třeba zdlouhavě představovat. Ti, kteří se do tohoto úžasného světa legendární počítačové hry dosud nevydali, dělají obrovskou chybu. Mnohým z nás toto on-line RPG bez přehánění změnilo život. Někteří si „in-game“ našli životní partnery, jiní zde poznali nejlepší přátele. A vztahy přetavili i do reálného světa. Na internetu najdete i příběhy, kdy rodiče hrají hru se svými dětmi. Ostatně, WoW je s námi už dvacet let, a tak jeho kouzlo nyní objevuje zcela nová generace.
Od alternativních světů je ale občas potřeba si dát pauzu. Někteří hráči se odmlčí na pár měsíců, jiní na roky. Aby bylo ve hře stále co dělat, vývojáři každé dva roky přicházejí s datadisky, které rozšiřují příběh a přidávají nebo mění herní mechaniky. Když se takový datadisk povede, přiláká nové hráče a nadchne i ty, kteří si dali pauzu a dočasně odstavili dávný konflikt dvou frakcí – Aliance a Hordy – na druhou kolej.
Tentokrát budou naši herní avataři prozkoumávat nikoli nové ostrovy či nebe, ale podzemí. Nový datadisk The War Within už přivítal první hráče, kteří jsou zatím nadšení. V podzemí už několik dní drandí například recenzent respektovaného deníku The Guardian, jehož dojmy je radost číst. Člověka až svrbí ruce, aby se do WoW hned nenalogoval.
„Musím přiznat, že jsem byl skeptický, zda tato nejnovější expanze dokáže udržet tempo předchozího datadisku Dragonflight. Ponoření se do temných hlubin při hledání dobrodružství, pokladů a intrik je jedním z trvalých motivů fantasy, a to z dobrého důvodu. Ale po létání na nebi v Dragonflightu mi ‚WoW… ale pod zemí!‘ připadalo jako tematický pád. Nicméně The War Within skvěle vysvětluje, proč zkoumáme hluboké podzemí Země,“ píše recenzent.
Ten tvrdí, že vývojářům se zejména podařilo přijít s vynikajícím příběhem, který hráče vtáhne a jen tak nepustí. „Díky skvělému dabingu a překvapivě poutavým in-game scénám vypráví expanze zajímavější příběh než kdykoli předtím. Také těží z charismatického záporáka, který, i když stále vychází z klišé, příjemně kontrastuje s obvyklými svalnatými padouchy, na které jsme z WoW zvyklí,“ chválí kritik.
Důležitá je však také hratelnost, a ta prý zaznamenala výrazný posun směrem k zábavnějšímu hraní. „Všechny novinky, s nimiž vývojáři experimentovali v posledních letech, jsou hladce integrovány do zážitku z levelování, a výsledkem je nejuspokojivější začátek expanze WoW, jaký jsem kdy zažil,“ píše novinář. Dodává, že ačkoli je datadisk teprve na začátku svého tradičního dvouletého cyklu, už teď ví, že v něm stráví velké množství času. A nebude sám. Podle všeho se hře nyní daří nejlépe za poslední roky.
Novému datadisku se věnuje i server PC Gamer. Zde recenzent chválí třeba vedlejší úkoly. Hlavní příběhová linka je pak prý naprosto odzbrojující.