Jak se brečí ve ferrari
Online platforma OnlyFans loni utržila 5,6 miliardy dolarů. Jejím největším esem je Bryce Adamsová.
redaktor
Patrně nejmrštnější rybou v nově vytrysknuvší bystřině amerického podnikatelského ducha je Bryce Adamsová. Třicetiletá podnikatelka/manažerka/pornoherečka (jméno je pracovním pseudonymem) patří k nejpopulárnějšímu promile uživatelů internetové platformy OnlyFans. Její osobní účet se zhruba milionem předplatitelů vydělává přes 30 tisíc dolarů denně, jak prozradila deníku The Washington Post.
Co že je to za zázrak? Sociální síť OnlyFans je největším dravcem v bouřlivém moři tzv. tvůrcovské ekonomiky, jednom z radikálnějších výhonků probíhající technologické revoluce. Pro ty, kdo posledních pár let strávili v poustevně, jde o následující: založíte si na platformě účet a ukládáte na něj videa (případně streamujete), jež jste většinou sami natočili.
Na rozdíl od Facebooku nebo Instagramu však přístup k obrázkům prodáváte – a také můžete před kamerou souložit. Pokud jste přitažlivá dáma a máte pro zpeněžení této kvality smysl, můžete vydělat majlant. Dvacet procent odvedete platformě, zbytek je váš.
Pro OnlyFans je to úžasný byznys: od roku 2018 do roku 2022 (posledního, za který jsou její hospodářské výsledky dostupné) se počet uživatelů-klientů platformy vyšvihl z jediného na 238 milionů. Ještě strměji rostly tržby: z 5,8 milionu se za tu dobu stalo 5,6 miliardy dolarů.
A co je nejdůležitější, OnlyFans je díky těm tržbám (pro startupovou scénu zcela netypicky) takřka od začátku v černých číslech, je výdělečným byznysem. Zatímco v roce 2018 čítal její čistý zisk 2,32 milionu dolarů, předloni o 90 milionů překročil miliardu. Tomu odpovídá i valuace ve výši 18 miliard dolarů, již uvádí například server TechCrunch.
Celý článek najdete v prvním čísle nového měsíčníku Hrot, které vychází 29. května a je dostupné jak v tištěné, tak digitální verzi, aby si každý našel svůj ideální způsob, jak si ho nejlépe vychutnat.