Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Elektroaut na světě dál prudce přibývá. Loni o celých 50 procent

Celkem byly loni zaregistrovány více než tři miliony čínských vozů BYD. Nejrozšířenějšími modely na světě jsou Model Y a Model 3 od Tesly.

Elektroaut na světě dál prudce přibývá. Loni o celých 50 procent
Největšími výrobci čistě elektrických vozů a plug-in hybridů byly loni čínská BYD, Tesla a Volkswagen; ilustrační snímek | Shutterstock.com

Počet automobilů s elektrických pohonem na celém světě dále roste. Na konci roku 2023 jich bylo zhruba 42 milionů, tedy o zhruba 50 procent více než o rok dříve. Údaj zahrnuje nejen čistě elektrické vozy, ale také plug-in hybridní vozy a elektromobily s prodlužovačem dojezdu, u kterých se často používá malý spalovací motor.

Největším trhem pro elektromobily je Čína. Uvedla to agentura DPA s odvoláním na údaje Centra pro výzkum solární energie a vodíků (ZSW).

V Číně na konci loňského roku bylo 23,4 milionu elektromobilů. Na druhém místě jsou Spojené státy, které však značně zaostávají. Na konci loňského roku zde bylo jen 4,8 milionu vozů. Třetí je Německo s 2,3 miliony vozy. Mezi pět největších trhů patří ještě Francie a Británie.

Čínská suverénní jízda: BYD ví, co na nás platí, a staví fabriky v Evropě. Má se český autoland bát?

Největšími výrobci čistě elektrických vozů a plug-in hybridů byly loni čínská BYD, Tesla a Volkswagen. Celkem byly loni zaregistrovány více než tři miliony vozů BYD, v případě Tesly počet registrací činil 1,8 milionu a vozů Volkswagen byl zaregistrován jeden milion.

Nejrozšířenějšími modely na světě jsou pak podle ZSW Model Y a Model 3 od Tesly. Celkově je zaregistrováno téměř 2,5 milionu vozů Model Y a zhruba 2,3 milionu vozů Model 3.