Divoká ekonomika mění plány čínských turistů
Čínská ekonomika se potýká s problémy, což se odráží i na změnách v chování tamních cestovatelů. Nový trend ukazuje, že Číňané stále častěji volí last-minute rezervace, což odráží rostoucí opatrnost ve výdajích a nejistotu ohledně budoucnosti.
šéfredaktor
Krize spotřebitelské důvěry
Anthony Capuano, generální ředitel společnosti Marriott International, na nedávné konferenci Bank of America Gaming and Lodging Conference zdůraznil „skutečnou krizi spotřebitelské důvěry“ v Číně. Podle jeho slov nyní čínští spotřebitelé často rezervují hotely jen tři dny před příjezdem, což je nejkratší zaznamenaná doba. Pro srovnání, v jiných částech světa je průměrná doba rezervace zhruba 20 dní.
Dopad na turistický průmysl
Tento trend krátkodobých rezervací představuje výzvu pro firmy v turistickém sektoru. Patrick Body z Cheung Kong Graduate School of Business upozorňuje, že je pro společnosti těžší předvídat a připravit se na poptávku, zejména v kontextu pomalého ekonomického oživení Číny.
Marriott International již v červenci snížil prognózu růstu příjmů na dostupný pokoj pro tento rok, citujíc „slabou poptávku a cenové trendy“ v Číně. Domácí cestovní agentura Trip.com také hlásí pokles průměrných cen domácích hotelů a letů.
Změny v cestovatelských preferencích
Ekonomové z Oxford Economics upozorňují na rostoucí oblibu spontánních plánů mezi moderními cestovateli. Trend krátkodobých výletů do menších měst by mohl podpořit místní ekonomiky.
I přes tyto změny jsou vidět pozitivní signály. Během svátku Dne práce v květnu Čína zaznamenala více domácích výletů a vyšší turistické výdaje než v roce 2019, přestože průměrné výdaje na cestovatele zůstávají pod úrovní roku 2019.
Výhled do budoucna
Předpokládá se, že poptávka po cestování během nadcházejícího Zlatého týdne začátkem října překročí úroveň z roku 2019. Jak však upozorňuje Xiaofan Wang, finanční ředitelka Trip.com, společnost má „velmi omezenou viditelnost kvůli krátkým rezervačním oknům“.
Zatímco čínští spotřebitelé zůstávají opatrní ve svých výdajích napříč různými sektory, včetně cestování, touha po dovolených přetrvává. Budoucnost čínského turistického průmyslu zůstává nejistá, ale flexibilní, schopná reagovat na měnící se ekonomické podmínky a preference spotřebitelů.