Znepokojení v Pekingu: Číně se nelíbí Putinovo strašení jadernými zbraněmi a nová ruská doktrína

Nejsilnější spojenec Ruska v probíhajícím konfliktu na Ukrajině není nadšen ze změny jaderné doktríny, kterou podepsal Putin. Rusku nová strategie umožňuje použít jaderné zbraně i proti Ukrajině, která žádné nemá.

Nejsilnější spojenec Ruska v probíhajícím konfliktu na Ukrajině není nadšen ze změny jaderné doktríny, kterou podepsal Putin. Rusku nová strategie umožňuje použít jaderné zbraně i proti Ukrajině, která žádné nemá.

Celý článek
0

Proč nehubnete? Tukové buňky si „pamatují“ obezitu a vracejí se k ní, zjistili vědci

„Je možné, že neschopnost udržet si váhu není pouze otázkou vůle, ale je způsobena buněčnou pamětí,“ zaznívá od odborníků.

„Je možné, že neschopnost udržet si váhu není pouze otázkou vůle, ale je způsobena buněčnou pamětí,“ zaznívá od odborníků.

Celý článek
0

Udržitelnost musí jít stranou. Generace Z nakupuje na Temu jako šílená

Kdo nenakupuje na Temu, jako by nežil. Platí to pro mladé lidi z generace Z, pro něž je aplikace tohoto nákupního tržiště tak nepostradatelná, že ve staženích poráží i sociální síť TikTok. Čínská nákupní platforma je přitom známá svými nekvalitními produkty a podle expertů je rovněž bezpečnostní hrozbou.

Kdo nenakupuje na Temu, jako by nežil. Platí to pro mladé lidi z generace Z, pro něž je aplikace tohoto nákupního tržiště tak nepostradatelná, že ve staženích poráží i sociální síť TikTok. Čínská nákupní platforma je přitom známá svými nekvalitními produkty a podle expertů je rovněž bezpečnostní hrozbou.

Celý článek
0

Další herní propouštění. O práci přijdou stovky lidí z Take-Two, vývoje GTA 6 se to prý nedotkne

Herní byznys není procházka růžovou zahradou. Plány na propouštění nově oznámil i videoherní gigant Take-Two. O práci mají přijít stovky lidí napříč divizemi.

Další herní propouštění. O práci přijdou stovky lidí z Take-Two, vývoje GTA 6 se to prý nedotkne
Vývoje GTA 6 se prý propouštění nijak nedotkne | repro YouTube/Take-Two

Mimořádně konkurenční prostředí a obrovský nárůst výdajů za technologie, lidi i marketing. To jsou nejčastější důvody, které uvádějí velké herní firmy v posledních měsících, když oznamují personální redukce. Nyní to postihlo i herního vydavatele Take-Two Interactive.

reportu pro americkou Komisi cenných papírů management firmy informoval, že vyhodí asi pět procent všech zaměstnanců. Není to přitom tak dávno, kdy CEO firmy Strauss Zelnick personální opatření odmítal s tím, že je firma v dobré kondici a šetřit se dá i jinde.

„Optimalizovat se dá například marketing. Nejtěžší rozhodnutí ze všeho je propouštět kolegy. Ale to v současné době neplánujeme,“ sdělil Zelnick před dvěma měsíci pro respektovaný herní web IGN. Jenže „současná doba“ je pryč.

Už po dvou měsících toto jeho ujišťování vzalo za své. Z odevzdaného reportu vyplývá, že o místo přijde asi 600 lidí, což činí pět procent všech zaměstnanců videoherního velikána. Vývoj některých her bude předčasně ukončen, referuje IGN.

„V rámci našeho plánu společnost racionalizuje své rozpracované projekty, eliminuje několik projektů ve vývoji a zefektivňuje svou organizační strukturu. To povede ke snížení počtu zaměstnanců a rovněž ke snížení budoucích potřeb přijímání nových zaměstnanců,“ píše se v dokumentu. Plán personální redukce má být dokončen nejpozději do prosince letošního roku a firma počítá se zvýšenými náklady, které vzniknou v souvislosti s povinností vyplácet odstupné.

„Celkové náklady se skládají z přibližně 120 až 140 milionů dolarů souvisejících se zrušením herních titulů, přibližně 25 až 35 milionů dolarů souvisejících s odstupným a náklady spojenými se zaměstnanci a přibližně 15 až 25 milionů dolarů souvisejících se snížením počtu kancelářských prostor,“ upřesňuje vydavatel.

Take-Two je tak další videoherní společností, která se loučí s vyšším počtem lidí. Již dříve propouštěli například v Electronic Arts, kde přišlo o místo 670 lidí. V Sony zavřeli celou londýnskou pobočku, celkově o práci přišlo asi devět set lidí.

K razantnímu řezu přistoupili i v Microsoftu, kde se odporoučelo 1900 lidí. Jak již dříve uvedla agentura Bloomberg, jde o důsledek uvadajícího zájmu o hry. V roce 2022 celkový obrat videoherního trhu činil asi 184 miliard dolarů, což je pád o pět procent oproti covidovým rokům, kdy lidé povětšinou nuceně seděli doma, a tak alespoň o to více hráli.

Akcie Take-Two po oznámení personálních kroků navýšily svou hodnotu asi o jedno procento. Akcionáři jsou zatím v pozitivním očekávání, neboť již brzy by mohla být vydána mimořádně očekávaná hra GTA 6. Spekuluje se rovněž, že by mělo dojít k oficiálnímu oznámení o pokračování hry s českými kořeny – Mafia 4.