D1 jako etalon ANO
Dokončené opravy D1? Tak trochu fake, ostatně jako vždy, když má něco punc hnutí ANO.
redaktor
Firmy pracující na opravách D1 se s ministerstvem dopravy dohodly, že je stihnou dokončit ještě před volbami. Státní Ředitelství silnic a dálnic tak oficiálně o víkendu skončilo s opravami D1 a mohli se u toho vyfotit jak premiér, tak superministr Karel Havlíček. Problém je jen v tom, že opravy ještě zdaleka neskončily, a jde tak trochu o fake, ostatně jako vždy, když má něco punc hnutí ANO.
Jakkoli se mohou politici plácat po ramenou, jejich trik platí jen z toho důvodu, že některé nutné opravy prostě vyjmuli z hlavního balíku. Jen proto teď rekonstrukce D1 „skončila“. V reálu přijdou další omezení, například hned příští rok se bude opravovat nedaleko Prahy most Šmejkalka. Jediný dodnes využívaný most z protektorátní éry (ano, čtete dobře) je od loňského roku podepřen, aby nespadl. Budou se kompletně měnit nosné konstrukce a půjde o technicky nejnáročnější akci při opravě dálnice. Bez této rekonstrukce za 52 milionů může D1 považovat za hotovou snad jen politik ANO.
A nejde o jediný úsek. Další dva malé mostky zůstaly neopraveny u obce Měšín nedaleko Jihlavy. Opravit se měly už v roce 2017, ale rekonstrukce se odložila údajně kvůli nedostatku vhodného materiálu až na období po volbách. I tady zřejmě budou probíhat uzavírky, i když jen krátkodobé. Opravovat se má i spodní část dvoupatrového mostu přes Želivku.
Reálně tak rekonstrukce D1 skončí až za několik let. Jenže to už by se na dálnici mohl fotit někdo jiný než zástupci hnutí ANO, pod něž většina osm let trvajících oprav spadala. Není tedy dobré skočit předvolební marketingové masáži na to, že skončil čas uzavírek a problémů. Stejně jako není dobré věřit ANO další sliby. U dálnice to nekončí.
Článek vyšel v tištěném vydání týdeníku Hrot.