Znepokojení v Pekingu: Číně se nelíbí Putinovo strašení jadernými zbraněmi a nová ruská doktrína

Nejsilnější spojenec Ruska v probíhajícím konfliktu na Ukrajině není nadšen ze změny jaderné doktríny, kterou podepsal Putin. Rusku nová strategie umožňuje použít jaderné zbraně i proti Ukrajině, která žádné nemá.

Nejsilnější spojenec Ruska v probíhajícím konfliktu na Ukrajině není nadšen ze změny jaderné doktríny, kterou podepsal Putin. Rusku nová strategie umožňuje použít jaderné zbraně i proti Ukrajině, která žádné nemá.

Celý článek
0

Proč nehubnete? Tukové buňky si „pamatují“ obezitu a vracejí se k ní, zjistili vědci

„Je možné, že neschopnost udržet si váhu není pouze otázkou vůle, ale je způsobena buněčnou pamětí,“ zaznívá od odborníků.

„Je možné, že neschopnost udržet si váhu není pouze otázkou vůle, ale je způsobena buněčnou pamětí,“ zaznívá od odborníků.

Celý článek
0

Udržitelnost musí jít stranou. Generace Z nakupuje na Temu jako šílená

Kdo nenakupuje na Temu, jako by nežil. Platí to pro mladé lidi z generace Z, pro něž je aplikace tohoto nákupního tržiště tak nepostradatelná, že ve staženích poráží i sociální síť TikTok. Čínská nákupní platforma je přitom známá svými nekvalitními produkty a podle expertů je rovněž bezpečnostní hrozbou.

Kdo nenakupuje na Temu, jako by nežil. Platí to pro mladé lidi z generace Z, pro něž je aplikace tohoto nákupního tržiště tak nepostradatelná, že ve staženích poráží i sociální síť TikTok. Čínská nákupní platforma je přitom známá svými nekvalitními produkty a podle expertů je rovněž bezpečnostní hrozbou.

Celý článek
0

Covidové menu: ovoce a polotovary

Koronavirus mění stravovací návyky Čechů. Frčí rychlá a zdravá jídla.

Covidové menu: ovoce a polotovary
Hans-Jörg Bauer | Tomáš Novák týdeník HROT

Home office a zvýšená obava o zdraví proměnily nákupní návyky Čechů. Obchodníci hlásí jakožto jeden z následků pandemie zvýšenou poptávku po potravinách, které si může člověk snadno a rychle připravit při práci z domova. 

„Můžeme potvrdit, že poptávka zákazníků po hotových jídlech se zvýšila. Vycházíme tak z předpokladu, že lidé skutečně tráví více času doma,“ potvrdila mluvčí řetězce Lidl Iveta Barabášová. 

Analytik společnosti Nielsen Michal Elšík srovnal výdaje za některé druhy potravin za první tři kvartály letošního a loňského roku. Útraty za mraženou pizzu vzrostly z 774 milionů na 878,4 milionu korun, u hotových chlazených jídel z 497,7 na 647,5 milionu, u mražených polotovarů z 395,6 na 485,3 milionu a konzervované zeleniny z 1796,8 na 2032,5 milionu korun.

Na změnu poptávky reagují i obchodníci. Například řetězec Globus, který provozuje i vlastní restaurace, přišel kvůli jejich zavření o část tržeb. Pokrmy z menu však nově balí a nabízí je chlazené. „V příštích týdnech nabídneme možnost objednávky takto zabalených potravin i přes naši aplikaci. Lidé si z domova mohou v našich restauracích objednat třeba dva guláše, svíčkovou a salát, zadat si časové období a pak si jídlo v prodejně vyzvednout,“ řekl v rozhovoru pro týdeník Hrot šéf Globusu Hans-Jörg Bauer. 

Zákazníci začali ve zvýšené míře kupovat také ovoce, ale třeba i vitaminy. Nejvíce se zvýšily prodeje citronů nebo zázvoru, Češi však více nakupovali prakticky veškeré druhy ovoce. 

Změněné návyky se začínají odrážet i v cenách potravin. Právě ovoce a snadno připravitelné pokrmy zdražovaly za posledních 12 měsíců nejcitelněji, v některých případech i o desítky procent. 

Téma o zdražujících potravinách a rozhovor se šéfem Globusu Hansem-Jörgem Bauerem si můžete přečíst v aktuálním vydání týdeníku Hrot, které vychází v pondělí 2. listopadu.