Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Čínský rozmach robotaxíků vyvolává obavy o pracovní místa řidičů

V Číně se rychle rozvíjí odvětví autonomních vozidel, což vzbuzuje obavy mezi řidiči taxíků o jejich pracovní místa. Nedávno čínská vláda vydala 16 000 testovacích licencí pro autonomní vozidla a otevřela 32 000 kilometrů veřejných testovacích silnic. Navíc devět domácích výrobců automobilů, včetně značek BYD a Nio, dostalo povolení testovat automatizované technologie řízení na určitých veřejných komunikacích.

Čínský rozmach robotaxíků vyvolává obavy o pracovní místa řidičů
Čínský rozmach robotaxíků vyvolává obavy o pracovní místa řidičů | www.chatgpt.com - vytvořeno pomocí nástroje Dall-E 2

Společnost Baidu, která provozuje platformu pro autonomní taxi Apollo Go, má v současnosti v provozu kolem 400 robotaxíků ve městě Wuhan a plánuje do konce roku zvýšit jejich počet na 1 000. Generální ředitel Baidu, Robin Li, uvedl, že podíl firmy na trhu s přepravou osob ve Wuhanu je zatím pouze asi 1 %.

Navzdory obavám o ztrátu pracovních míst odborníci tvrdí, že přechod k autonomní mobilitě bude postupný a vytvoří nové pracovní příležitosti. Mohit Sharma z výzkumné společnosti Counterpoint Research uvedl: "Nepřijdete o všechna pracovní místa najednou. Bude to pomalá fáze přechodu, oblast po oblasti, region po regionu."

Nové pracovní pozice v odvětví autonomních vozidel zahrnují servisní techniky, operátory vzdálené asistence, specialisty na mapování a dispečery. Společnost Apollo Go uvedla, že se zavázala vytvářet nové pracovní příležitosti v ekosystému, včetně pozic v monitorování a testování systémů a anotaci dat.

Jeff Farrah, generální ředitel Asociace průmyslu autonomních vozidel, zdůraznil, že toto odvětví "vytváří širokou škálu nových, dobře placených pracovních míst" a že "i když AV provádějí všechny aspekty řízení, pracovníci jsou pro tuto technologii nezbytní."

Přestože v dlouhodobém horizontu autonomní řízení pravděpodobně nahradí některá pracovní místa řidičů, Sharma poznamenal, že v současnosti existuje nedostatek řidičů, takže pro taxikářské společnosti to může být přínosem.