Hrot24.cz
Chce proměnit nudné HR procesy v zábavné. Startup Sloneek získává 90 milionů a míří do Itálie

foto: Sloneek

Chce proměnit nudné HR procesy v zábavné. Startup Sloneek získává 90 milionů a míří do Itálie

Česko-slovenský startup Sloneek umožňuje „HRistům“ vyměnit byrokracii za práci s lidmi, a to díky zapojení umělé inteligence. Teď může počítat s další investicí, která prý přichází v ten pravý čas.

Filip Magalhães

Jako malý kluk trávil Filip Lukáč svůj volný čas hraním počítačových her – až se jeho rodiče báli, že z něho nic nebude. Díky tomu už ale uměl v 15 letech programovat. A o čtyři roky později nastartoval v rodných Košicích vlastní IT firmu Hardsun, připomíná slovenský Forbes

Hardsunu se postupně podařilo získávat stále více zákazníků, včetně klientů z Francie nebo karibského ostrova Martinik. Během angažmá na projektu iDovolenka se seznámil s Milanem Ratajem a Václavem Martinem a zjistil, že jejich práci bude nutné pohřbít a kompletně předělat. „Z jednoduché aplikace spravující dovolené jsme začali budovat komplexní řešení pro HR,“ vzpomíná Lukáč.

Vznikl tak nový startup Sloneek, jehož cílem je proměnit nudné HR procesy v zábavné. Šéfům a personalistům malých i velkých firem umožňuje vidět jejich týmy v datech, podporovat a rozvíjet talenty a řídit efektivitu a motivaci zaměstnanců. „HRistům“ tak umožňuje díky zapojení umělé inteligence vyměnit byrokracii za práci s lidmi. 

Na svůj vývoj získal Sloneek v roce 2020 od slovenského investora Vision Ventures 350 tisíc eur (téměř 8,8 milionu korun), o dva roky později mu milion eur (25 milionů korun) poslaly Vision Ventures a pražská venture kapitálová firma Presto Ventures. Teď může počítat s dalším 3,6 milionem eur, tedy s více než 90 miliony korun.

Hlavními investory aktuálního late-seed kola se staly Purple Ventures II, Venture to Future Fund a Vision Ventures. Nové finance přicházejí ve chvíli, kdy prý Sloneek roste více než trojnásobným tempem, letošní obrat očekává ve vyšších jednotkách milionů eur, zdvojnásobil počet klientů a většinu těch nových již získává mimo Česko.

„Investice přichází v pravý čas. Nejen evropské firmy se připravují na novou etapu – více než polovinu produktivních zaměstnanců již tvoří mileniálové a generace Z, otevírají se příležitosti pro efektivnější práci, ale zároveň se zvyšují rizika, pokud firmy změnu nezvládnou. Lidé jsou bez přehánění alfou a omegou úspěchu jakékoli ekonomiky a my máme možnost posunout práci s nimi na úplně novou úroveň,“ říká Lukáč.

Investice poslouží i dalšímu technologickému rozvoji. V příštím roce chce Sloneek představit pokročilou platformu pro detailní analýzu lidského potenciálu skrze takzvané „people analytics“, tedy behaviorální a inteligenční testy.

Dnes již Sloneek působí na desítkách zahraničních trhů a mezi jeho klienty patří například Volvo, Lindt, Carvago nebo Košík. Příští zastávkou by teď měla být Itálie. 

„Je to pro nás velice zajímavý trh. Na jednu stranu se místní firmy dlouhodobě potýkají s nedostatkem talentovaných lidí, které se vláda snaží pobídkami přitáhnout zpět do vlasti, na tu druhou je zde živá startupová scéna, kde se daří rozvíjet ekonomiku s přidanou hodnotou,“ doplňuje Lukáč.

Podle Martina Banského z Venture to Future Fund zvládne Sloneek uspět i u nových zákazníků na mezinárodním trhu. „Z našeho zkušeného pohledu má před sebou zajímavou a dlouhou budoucnost,“ tvrdí. „Při úzké spolupráci během investice jsme totiž na vlastní kůži zažili, jak vypadá schopný management, propracovaný business plán a jasná strategie při vstupu na nové trhy. To se u startupů v této fázi jen tak nevidí.“

Přemysl Rubeš, zakladatel Presto Ventures, pak poukazuje na rychlý růst startupu v posledních letech. „Čím dál více firem navíc naskakuje do hybridního módu, který s sebou přináší výzvy v oblasti onboardingu, každodenního fungování i dlouhodobé angažovanosti zaměstnanců. Moderní firmy už vnímají Sloneeka jako nezbytnou součást sady SaaS (software jako služba – pozn. red.) nástrojů pro své řízení.“ 

„Sloneek umožňuje personalistům rozvíjet lidi ve firmách a administrativu nechat technologiím díky zapojení AI nástrojů,“ dodává partner Purple Ventures Jan Davídek. Podle Sloneeka ale není cílem nahradit personalisty umělou inteligencí, nýbrž je zbavit repetitivní a mnohdy nekvalifikované práce, která je náchylná k lidským chybám.