Botas slaví 75 let od založení. Loni málem zanikl, letos chce vyrobit 35 tisíc párů bot
Firma připravila i limitovanou kolekci, která připomíná úspěchy českých a československých sportovců.
redaktor
„Bylo by super, kdyby se nám letos podařilo dotáhnout obrat na 60 milionů korun,“ řekl letos v březnu Vít Staněk, šéf obuvnické firmy Botas, během velkého rozhovoru pro Hrot. „Myslím si, že naše cíle jsou reálné,“ dodal vzápětí. Výrobce legendárních botasek loni málem zanikl, na poslední chvíli ho ale zachránila další obuvnická firma Vasky, kterou vede Staňkův starší bratr Václav.
Teď se zdá, že se tyto plány podaří naplnit. Letos firma míří na tržby 70 milionů korun bez DPH, utržila už totiž přes 32,5 milionu korun a do konce roku chce toto číslo zdvojnásobit. Loni Botas prodal 12 tisíc párů bot, letošním cílem je udat 35 tisíc párů bot. „A vypadá to, že se značce tohle číslo podaří překonat,“ věří teď Staněk.
Botas nyní slaví 75 let od založení, značka proto připravila limitovanou kolekci, která připomíná úspěchy českých a československých sportovců. Do portfolia vrátila nohejbalovou obuv a začala nabízet i mikiny, trička, tepláky nebo ponožky.
„Úspěchů v botaskách se do historie zapsala opravdu spousta. Pro mě byl tím největším vzorem Emil Zátopek, jehož sochu jsem míval na zlínském atletickém stadionu při každém tréninku na očích. Jako připomínku jeho velkých úspěchů jsme jednu variantu navrhli v barvách Zlína – žlutočerné,“ připomíná šéf Vasek Václav Staněk.
Kolekce nabídne obuv v barvách mexické vlajky k připomínce vítězství Věry Čáslavské v Mexiku roku 1968. Další varianta je inspirovaná úspěchem národního hokejového týmu v Naganu, modrá varianta odkazuje na výkon Františka Venclovského, který jako první Čechoslovák přeplaval kanál La Manche.
Botas letos otevřel v Praze svou první kamennou prodejnu, jejich počet chce do budoucna výrazně navýšit. Jedna z nich má vzniknout i v Bratislavě. „Už působíme na Slovensku, nemáme tam ale zatím žádnou prodejnu. To je první věc, kterou bych teď rád změnil – chci tam expandovat v plné palbě,“ potvrdil Vít Staněk Hrotu.
Nedávno značka otevřela první concept store v Praze na Černém Mostě. A firma teď přemýšlí i o expanzi do Číny nebo Japonska.
S přispěním ČTK