Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Automobilka GM zaplatí v USA pokutu 146 milionů dolarů kvůli nadměrným emisím

Automobilkám nelze věřit, že budou chránit naše ovzduší a zdraví, stěžují si aktivisté.

Automobilka GM zaplatí v USA pokutu 146 milionů dolarů kvůli nadměrným emisím
Hummer H3, kompaktní SUV od GM | Shutterstock.com

Největší americká automobilka General Motors (GM) se dohodla, že zaplatí vládě Spojených států pokutu 145,8 milionu dolarů (zhruba 3,4 miliardy korun), protože téměř šest milionů jejích starších vozů nesplňuje normy pro emise a spotřebu pohonných hmot. Informovaly o tom dnes agentury AP a Reuters s odvoláním na americké úřady.

Podle federální Agentury pro ochranu životního prostředí (EPA) testy odhalily, že zhruba 5,9 milionu vozů společnosti GM z let 2012 až 2018 vypouští v průměru o deset procent více emisí oxidu uhličitého, než firma tvrdila.

Společnost GM uvedla, že považuje dohodu za nejlepší cestu k vyřešení této záležitosti. Popřela nicméně, že by porušila příslušné zákony a předpisy. Podle mluvčího podniku pramení problémy ze změny v testovacích procedurách, kterou EPA zavedla v roce 2016, napsala agentura AP.

EPA nevyžaduje, aby firma automobily svolala k úpravě. Na rozdíl od emisního skandálu kolem německé automobilky Volkswagen z roku 2015 úřad rovněž neviní firmu GM z toho, že by úmyslně podváděla při testech emisí, píše agentura Reuters.

Analytik Sam Abuelsamid ze společnosti Guidehouse Insights uvedl, že kauza pravděpodobně nebude mít větší dopad na pověst automobilky GM, někteří ekologičtí aktivisté však firmu podrobili kritice.

„Přiznání GM, že podváděli u federálních pravidel pro emise a spotřebu, ukazuje, proč nelze automobilkám věřit, že budou chránit naše ovzduší a zdraví, a proč potřebujeme přísná pravidla pro znečišťování,“ uvedl Dan Becker z neziskové organizace Centrum pro biologickou diverzitu.