Pád z útesu. Největší investiční banky světa se stahují z Číny, protože prodělávají

Dělat v Číně byznys a vydělávat tam peníze jsou dvě odlišné věci, přičemž prvně jmenovaná je podstatně snadnější než ta druhá. Západní kapitál to teď znovu poznává 

Dělat v Číně byznys a vydělávat tam peníze jsou dvě odlišné věci, přičemž prvně jmenovaná je podstatně snadnější než ta druhá. Západní kapitál to teď znovu poznává 

Celý článek
0

Glosa: Zlaté Bulharsko aneb Cestujte, dokud to jde

Hlavní analytik Hrotu Mirek Zámečník vzpomíná, jak Češi „dovolenkovali“ dříve a kolik je to ve srovnání s dneškem stálo

Hlavní analytik Hrotu Mirek Zámečník vzpomíná, jak Češi „dovolenkovali“ dříve a kolik je to ve srovnání s dneškem stálo

Celý článek
0

Situace už je neúnosná. Známý slum v indické Bombaji čeká rozsáhlá přestavba

Indický slum Dharaví, známý z oscarového filmu Milionář z chatrče, projde radikální proměnou. Na přestavbu jednoho z nejhustěji obydlených míst na světě by měl dohlížet miliardář Gautama Adani, který dokonce v roce 2022 na krátko sesadil Jeffa Bezose z druhé příčky žebříčku nejbohatších lidí světa.

Indický slum Dharaví, známý z oscarového filmu Milionář z chatrče, projde radikální proměnou. Na přestavbu jednoho z nejhustěji obydlených míst na světě by měl dohlížet miliardář Gautama Adani, který dokonce v roce 2022 na krátko sesadil Jeffa Bezose z druhé příčky žebříčku nejbohatších lidí světa.

Celý článek
0

Automobilka GM zaplatí v USA pokutu 146 milionů dolarů kvůli nadměrným emisím

Automobilkám nelze věřit, že budou chránit naše ovzduší a zdraví, stěžují si aktivisté.

Automobilka GM zaplatí v USA pokutu 146 milionů dolarů kvůli nadměrným emisím
Hummer H3, kompaktní SUV od GM | Shutterstock.com

Největší americká automobilka General Motors (GM) se dohodla, že zaplatí vládě Spojených států pokutu 145,8 milionu dolarů (zhruba 3,4 miliardy korun), protože téměř šest milionů jejích starších vozů nesplňuje normy pro emise a spotřebu pohonných hmot. Informovaly o tom dnes agentury AP a Reuters s odvoláním na americké úřady.

Podle federální Agentury pro ochranu životního prostředí (EPA) testy odhalily, že zhruba 5,9 milionu vozů společnosti GM z let 2012 až 2018 vypouští v průměru o deset procent více emisí oxidu uhličitého, než firma tvrdila.

Společnost GM uvedla, že považuje dohodu za nejlepší cestu k vyřešení této záležitosti. Popřela nicméně, že by porušila příslušné zákony a předpisy. Podle mluvčího podniku pramení problémy ze změny v testovacích procedurách, kterou EPA zavedla v roce 2016, napsala agentura AP.

EPA nevyžaduje, aby firma automobily svolala k úpravě. Na rozdíl od emisního skandálu kolem německé automobilky Volkswagen z roku 2015 úřad rovněž neviní firmu GM z toho, že by úmyslně podváděla při testech emisí, píše agentura Reuters.

Analytik Sam Abuelsamid ze společnosti Guidehouse Insights uvedl, že kauza pravděpodobně nebude mít větší dopad na pověst automobilky GM, někteří ekologičtí aktivisté však firmu podrobili kritice.

„Přiznání GM, že podváděli u federálních pravidel pro emise a spotřebu, ukazuje, proč nelze automobilkám věřit, že budou chránit naše ovzduší a zdraví, a proč potřebujeme přísná pravidla pro znečišťování,“ uvedl Dan Becker z neziskové organizace Centrum pro biologickou diverzitu.