Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Allegro slaví úspěchy ve 2. čtvrtletí 2024: Růst v Česku a na Slovensku, přes 20 milionů aktivních zákazníků v regionu

Allegro, přední e-commerce platforma ve střední Evropě, oznámila své výsledky za druhé čtvrtletí roku 2024. Společnost zaznamenala významný růst ve všech klíčových ukazatelích a úspěšně pokračuje v expanzi na nové trhy.

Allegro slaví úspěchy ve 2. čtvrtletí 2024: Růst v Česku a na Slovensku, přes 20 milionů aktivních zákazníků v regionu
Allegro slaví úspěchy ve 2. čtvrtletí 2024: Růst v Česku a na Slovensku, přes 20 milionů aktivních zákazníků v regionu | se souhlasem www.allegro.cz

Hrubá hodnota zboží (GMV) skupiny vzrostla meziročně o impozantních 11,1 %. Tento nárůst byl doprovázen ještě výraznějším zvýšením konsolidovaného upraveného zisku EBITDA, který se meziročně zvedl o 31,5 %. Allegro také dosáhlo významného milníku v počtu aktivních kupujících, když překročilo hranici 20 milionů v celém regionu. Z tohoto počtu více než 5 milionů zákazníků pochází z trhů mimo Polsko, což potvrzuje úspěšnost mezinárodní expanze společnosti.

Na domácím polském trhu Allegro pokračuje v silném růstu. GMV z polských operací překonala hranici 15 miliard PLN, což představuje meziroční nárůst o 11,6 %. Tržby v Polsku zaznamenaly ještě výraznější vzestup o 23,8 %, dosáhnuvše 2,3 miliardy PLN. Upravený zisk EBITDA z polských aktivit se zvýšil o téměř 35 % na více než 908 milionů PLN, což demonstruje schopnost společnosti efektivně zvyšovat ziskovost. Počet aktivních kupujících v Polsku dosáhl 14,9 milionu, přičemž více než 6 milionů uživatelů nyní využívá populární program Allegro Smart! pro bezplatné doručování.

Allegro slaví významné úspěchy i na nových trzích. V České republice společnost oslavila rok svého působení, zatímco na Slovensku uzavřela své první celé čtvrtletí. Tyto nové trhy již přilákaly více než 2,5 milionu aktivních kupujících, kterým Allegro nabízí přes 220 milionů položek. Společnost nezpomaluje ve své expanzi a plánuje vstup na maďarský trh ještě v průběhu roku 2024.

Roy Perticucci, generální ředitel Allegro, komentoval výsledky: "Druhé čtvrtletí bylo pro společnost Allegro plné milníků. Pokračujeme v růstu našeho podnikání a zvyšování ziskovosti v Polsku, zatímco postupně expandujeme do zahraničí. Naše strategie zaměřená na potřeby zákazníků nám umožňuje přinášet skvělé funkce a služby, které oceňují spotřebitelé napříč regionem."

Jon Eastick, finanční ředitel, doplnil: "Společnost Allegro ve druhém čtvrtletí nadále zrychlovala růst GMV skupiny a udržovala si vynikající ziskové marže na polském trhu. Síla našich polských operací nám umožňuje investovat do mezinárodní expanze, přičemž jsme schopni snižovat naši zadluženost a udržovat finanční flexibilitu."

Allegro očekává pokračující růst i ve třetím čtvrtletí. Společnost předpovídá nárůst GMV v Polsku o 10-11 % a celkový konsolidovaný růst GMV o 9-10 %. Tyto projekce naznačují, že Allegro je dobře připraveno na další expanzi a upevňování své pozice jako klíčového hráče v e-commerce sektoru střední Evropy.