elektromobilita

Proč Čína ovládla elektromobilitu? Investovala 230 miliard dolarů, uvádí studie

Čína za více než deset let vynaložila 230,8 miliardy dolarů (5,4 bilionu korun), aby si vybudovala odvětví elektromobilů. Vyplývá to ze studie amerického Centra pro strategická a mezinárodní studia (CSIS). Rozsah vládní podpory přitom v letech 2009 až 2023 představoval 18,8 procenta z celkového prodeje elektromobilů. Informace se objevují v době, kdy se Evropská unie chystá zavést dodatečná cla na dovoz elektromobilů z Číny.

Čína za více než deset let vynaložila 230,8 miliardy dolarů (5,4 bilionu korun), aby si vybudovala odvětví elektromobilů. Vyplývá to ze studie amerického Centra pro strategická a mezinárodní studia (CSIS). Rozsah vládní podpory přitom v letech 2009 až 2023 představoval 18,8 procenta z celkového prodeje elektromobilů. Informace se objevují v době, kdy se Evropská unie chystá zavést dodatečná cla na dovoz elektromobilů z Číny.

Celý článek
0

Chtěl elektroauto budoucnosti, namísto toho žádá Fisker o ochranu před věřiteli

Americký výrobce elektromobilů Fisker v pondělí požádal o bankrotovou ochranu, zkrachovalo mu totiž jednání o investici s velkou automobilkou. Jde o nelichotivý příběh nenaplněných ambicí i vlivu, jaký mohou mít „obyčejní“ influenceři.

Americký výrobce elektromobilů Fisker v pondělí požádal o bankrotovou ochranu, zkrachovalo mu totiž jednání o investici s velkou automobilkou. Jde o nelichotivý příběh nenaplněných ambicí i vlivu, jaký mohou mít „obyčejní“ influenceři.

Celý článek
0

Telekomunikační firmy skrývají bohatství pod zemí: staré měděné kabely

Přechod telekomunikačních firem na optická vlákna má i jeden vedlejší, příjemný efekt – v zemi nyní leží miliardové bohatství ve formě starých měděných kabelů. Cena mědi totiž roste, protože je nezbytná pro rozšiřování elektromobility, decentralizované energetiky i datových center.

Přechod telekomunikačních firem na optická vlákna má i jeden vedlejší, příjemný efekt – v zemi nyní leží miliardové bohatství ve formě starých měděných kabelů. Cena mědi totiž roste, protože je nezbytná pro rozšiřování elektromobility, decentralizované energetiky i datových center.

Celý článek
0

Elektroauto nemusí být raketa. Čínské Nio představilo značku Onvo, chce nový model každý rok

Čína má přes stovku automobilových značek. Teď se trh konsoliduje na dvacet až třicet aktivních hráčů.

Čína má přes stovku automobilových značek. Teď se trh konsoliduje na dvacet až třicet aktivních hráčů.

Celý článek
0

Další kolo obchodní války: Peking chce nezávislost v čipech, výrobce aut tlačí, aby používali čínské

V Číně si zákazníci ročně koupí více než 30 milionů aut. Jde o největší automobilový trh na světě.

V Číně si zákazníci ročně koupí více než 30 milionů aut. Jde o největší automobilový trh na světě.

Celý článek
0

Komentář: Když zákazník promluví aneb Proč to s elektromobily nejde podle plánu

Prodeje elektroaut jsou hluboce pod někdejšími očekáváními a většina automobilek začíná ze svých velkolepých plánů v elektromobilitě výrazně slevovat 

Prodeje elektroaut jsou hluboce pod někdejšími očekáváními a většina automobilek začíná ze svých velkolepých plánů v elektromobilitě výrazně slevovat 

Celý článek
0