Pád z útesu. Největší investiční banky světa se stahují z Číny, protože prodělávají

Dělat v Číně byznys a vydělávat tam peníze jsou dvě odlišné věci, přičemž prvně jmenovaná je podstatně snadnější než ta druhá. Západní kapitál to teď znovu poznává 

Dělat v Číně byznys a vydělávat tam peníze jsou dvě odlišné věci, přičemž prvně jmenovaná je podstatně snadnější než ta druhá. Západní kapitál to teď znovu poznává 

Celý článek
0

Glosa: Zlaté Bulharsko aneb Cestujte, dokud to jde

Hlavní analytik Hrotu Mirek Zámečník vzpomíná, jak Češi „dovolenkovali“ dříve a kolik je to ve srovnání s dneškem stálo

Hlavní analytik Hrotu Mirek Zámečník vzpomíná, jak Češi „dovolenkovali“ dříve a kolik je to ve srovnání s dneškem stálo

Celý článek
0

Situace už je neúnosná. Známý slum v indické Bombaji čeká rozsáhlá přestavba

Indický slum Dharaví, známý z oscarového filmu Milionář z chatrče, projde radikální proměnou. Na přestavbu jednoho z nejhustěji obydlených míst na světě by měl dohlížet miliardář Gautama Adani, který dokonce v roce 2022 na krátko sesadil Jeffa Bezose z druhé příčky žebříčku nejbohatších lidí světa.

Indický slum Dharaví, známý z oscarového filmu Milionář z chatrče, projde radikální proměnou. Na přestavbu jednoho z nejhustěji obydlených míst na světě by měl dohlížet miliardář Gautama Adani, který dokonce v roce 2022 na krátko sesadil Jeffa Bezose z druhé příčky žebříčku nejbohatších lidí světa.

Celý článek
0

Další kolo obchodní války: Peking chce nezávislost v čipech, výrobce aut tlačí, aby používali čínské

V Číně si zákazníci ročně koupí více než 30 milionů aut. Jde o největší automobilový trh na světě.

Další kolo obchodní války: Peking chce nezávislost v čipech, výrobce aut tlačí, aby používali čínské
BYD je jeden z premiantů mezi čínskými automobilkami | Shutterstock.com

Čína naléhá na přední výrobce vozů v zemi, aby do roku 2025 používali až 25 procent čipů z místních zdrojů. Chce vybudovat vlastní dodavatelský řetězec, a to zvláště teď – v čase stupňujícího se napětí ve vztazích se Spojenými státy. S odkazem na zdroje z čínského ministerstva průmyslu a informačních technologií o tom píše web deníku Financial Times.

Čínský automobilový trh je největší na světě. Ministerstvo oslovilo mimo jiné společnosti Saic Motor, BYD, Dongfeng Motor, GAC Motor a FAW Group. Požaduje, aby do příštího roku pokrývaly svou potřebu čipů z 20 až 25 procent z místních dodávek.

V Číně si zákazníci ročně koupí více než 30 milionů automobilů, což je asi třetina celosvětového prodeje. Dodávky čipů pro automobilový průmysl z místních zdrojů ale představují pouze asi deset procent.

Podle zdrojů listu je konečný cíl vlády v Pekingu mnohem ambicióznější. Nakonec by měli čínští výrobci vozů používat výhradně čipy místní výroby. Vládní směrnice pro místní nákupy zatím nejsou povinné, uvádějí lidé, se kterými hovořil deník Financial Times.

Domácí výrobce automobilů bude k jejich dodržování motivovat systém odměn nebo kreditů. Cíl 20 až 25 procent se týká jak počtu čipů na automobil, tak jejich podílu na celkové hodnotě zakázek.