Zuckerberg využije pro virtuální realitu české řešení
Americká společnost Meta provozující známé sociální sítě chce i nadále mohutně investovat do virtuální reality. Nyní oznámila víceletou spolupráci s česko-americkým startupem LIV.
redaktor
Miliardář Mark Zuckerberg se zatím stále nevzdává svého snu o vytvoření plně virtuálního, ale živoucího světa, takzvaného meta prostoru. Podřídil tomu už hodně. Sociální sítě Facebook, Instagram a Threads seskupil do přejmenované společnosti Meta, koupil výrobce VR hardwaru Oculus a nadále hledá smysluplné investice. Teď jeho firma oznámila spolupráci s česko-americkým startupem LIV.
„S nadšením oznamujeme naše víceleté partnerství s Meta, jehož cílem je přinést řešení pro smíšenou realitu a virtuální kamery od LIV směrem k vývojářům publikujícím na Meta Quest a brzy také tvůrcům, kteří chtějí tyto funkce používat v aplikacích Meta Quest a Rift,“ napsalo vedení LIV v tiskové zprávě.
Společnost se prý v prvních měsících spolupráce chce zaměřit na chytrá řešení, která usnadní vývojářům a tvůrcům zachycování autentického mixed reality (smíšené reality) obsahu pomocí počítače s externí kamerou. „A to jak v imerzivních aplikacích, tak v mixed reality aplikacích, které využívají schopnosti Meta Quest Presence Platform,“ uvádí LIV.
Smíšená realita je technologie, která kombinuje prvky virtuální a rozšířené reality, čímž umožňuje interakci digitálních objektů s reálným světem. V této realitě jsou digitální a reálné objekty nejen vizuálně sloučené, ale mohou také vzájemně reagovat v reálném čase. Tato technologie vytváří prostředí, kde fyzické a digitální objekty koexistují a komunikují.
Hardware a software umožňující interakci ve smíšené realitě nalézají uplatnění v průmyslu, vzdělávání, ale třeba také zábavě. Řešení dodaná česko-americkou společností LIV využívají už desítky herních titulů, ale slouží také k socializaci – prostřednictvím avatarů na sociálních sítích.
Start-up LIV vnikl v roce 2016. V minulosti do něj investoval třeba Jaroslav Beck, spoluzakladatel Beat Games, studia stojícího za herním hitem Beat Saber pro VR.