Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Ztráta komparativní výhody

Česko mělo po první vlně koronaviru výhodu, že ji zvládlo, byť za cenu rozsáhlé a ekonomicky velmi nákladné uzávěry. Směrem do zahraničí to znamenalo signál, že když na to přijde, dovedeme přijmout bolestivá, ale účinná opatření.

Ani makroekonomická čísla po první vlně v mezinárodním srovnání nevypadala špatně, vše nasvědčovalo tomu, že země bude schopna si vybrat dividendu v podobě rychlého oživení. 

Teď nám pomalu začíná docházet, že za všechno se platí, i za nedostatek obezřetnosti, jehož vinou přišla druhá vlna. Na vedlejší efekt v podobě ztráty reputace a komparativní výhody jako „bezpečné země“ upozornil šéf Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáš Prouza. Pozitivní image v evropských zemích, odkud bylo možné počítat s návratem turistů nejdříve, je fuč, a Německo, nejvydatnější zdroj kupní síly v blízkém okolí, je pro české hoteliéry a restauratéry v podstatě ztraceno.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit