Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Známé herní studio nedůstojně končí, na fanoušky se vykašlalo

Skončit můžete s noblesou. A nebo také ne. Legendární německé herní studio Piranha Bytes se beze slova vytratilo z herní scény. Zábavní gigant THQ Nordic jej odepsal, vývojáři teď hledají štěstí jinde.

Známé herní studio nedůstojně končí, na fanoušky se vykašlalo
Hra Gothic se ještě letos dočká remaku. Ve stejný rok symbolicky skončilo herní studio, jež stvořilo ceněný originál | Steam

Německým vývojářům z Piranha Bytes bychom neměli křivdit. Vytvořili zejména v Evropě velmi ceněná RPG Gothic 1 (2001) a Gothic 2 (2002). Třetí díl série už taková hitparáda nebyl, videoherní série Risen a Elex pak už jen ukazovaly, že „Piraně“ nejsou schopny vyjít z vlastního stínu a recyklovaly ty samé mechaniky, až hráče umořily. Prodeje jejich poslední velké hry Elex 2 (2022) byly velmi špatné… A majitel studia – videoherní obr THQ Nordic – jenž je sám ve finančních problémech, již málo perspektivní studio raději zařízl.

Fanouškům je konec oblíbených herních vývojářů líto, ale na druhou stranu je to možná až zbytečná emoce. Jak bylo řečeno, Piranha Bytes už neměly tah na branku a inovace by člověk v jejich hrách hledal jen stěží. Videoherní trh se totiž proměnil, na což studio nebylo schopno adekvátně reagovat.

A pokud již nelze od týmu očekávat další nové a originální hry, asi je rozhodnutí majitele na místě – uspoří to nemalé finanční prostředky a jednotliví vývojáři mohou hledat uplatnění tam, kde je třeba dobrý lídr a vizionář, který přece jen dovede k výsledku, do něhož má smysl vkládat další lidský kapitál.

Trestuhodný je však způsob rozloučení. To totiž neproběhlo. Na oficiálních stránkách nalezneme jen logo studia. A na sociální síti X stále visí oznámení z ledna, kde vývojáři přiznávají těžké časy a informují, že se snaží najít silného investora – partnera k další kreativní činnosti.

Očividně nenašli. Podle německých médií vydavatel THQ Nordic na konci června studio prostě bez velkých slov zavřel. Managementu to nestálo ani za tiskovou zprávu. Zbylí vývojáři obdrželi odstupné a mají si hledat práci jinde. Dvě klíčové postavy studia – Jennifer a Björn Pankratzovi – už oficiálně založily nový tvůrčí tým Pithead Studio, kde se chtějí zaměřit na menší nezávislé (indie) tituly.

Vydavatel THQ Nordic patří pod švédskou zábavní společnost Embracer, jež má sama dlouhodobé finanční problémy. V minulosti do ní měla vstoupit investiční společnost Savvy Games Group s napojením na bohaté šejky ze Saúdské Arábie. Jenže k transakci za dvě miliardy dolarů nakonec nedošlo. Embracer od té doby šetří, kde se dá. Kromě propouštění také více zvažuje herní projekty, na nichž se chce podílet.

Konec Piranha Bytes se každopádně nemá nijak projevit na vydání remaku hry Gothic, se kterým se i nadále počítá koncem letošního roku. Pracuje na něm totiž jiné studio, tvůrci originálu se na něm podíleli jen v poradní roli. Vůbec poprvé si hru bude moci veřejnost vyzkoušet na veletrhu Gamescom, který se uskuteční v německém Kolíně nad Rýnem od 21. do 25. srpna.