Zapomeňte na umělou inteligenci. Kvalitní hry budou dál dílem člověka, říká vlastník značky Tomb Raider
Umělá inteligence dokáže při vývoji her s řadou věcí pomoci, zjednodušit je a ušetřit spoustu času. Kvalitní hry na konzole a počítače ale stále budou vznikat jen díky kreativitě skutečných lidí. Myslí si to Lars Wingefors, známá postava herní scény a šéf společnosti Embracer Group.
„Umělá inteligence se stala hlavním nástrojem v oblasti her, ale lidská kreativita zůstává nadále klíčová,“ říká v rozhovoru pro agenturu Reuters Wingefors, šéf Embraceru, švédské holdingové společnosti, která se zaměřuje na vlastnictví a provozování studií a firem v herním průmyslu. Nejvýznamnější značkou v držení firmy je Tomb Raider se známou archeoložkou Larou Croft.
Podle generálního ředitele firmy je umělá inteligence už natolik vyvinutá, že vývojářům značně pomáhá. „Je důležitá a ovlivňuje celý svět, ale zároveň tu nevidím žádné dramatické změny, které by měly nastat přes noc,“ říká muž, který je rovněž spoluzakladatelem a největším akcionářem firmy.
„Pokud se podíváme na hry, myslím, že umělá inteligence je samozřejmě důležitým nástrojem pro jejich vývoj. Ale na konci věřím také v produkt vytvořený lidmi,“ zdůrazňuje Wingefors.
Ten se v rozhovoru nevyhnul ani otázkám na finanční zdraví jím vedené firmy. Embracer si totiž v posledním roce prošel velmi těžkým obdobím kvůli přehnaným rozvojovým plánům a neúspěšným investicím. Z toho důvodu musela firma projít velkou restrukturalizací, která si vyžádala odchod více než 1 400 zaměstnanců. Několik vývojářských studií bylo uzavřeno, některá pak prodána.
Ačkoli v řadě případů byla špatná finanční rozhodnutí záležitostí celého managementu, velkou zodpovědnost za ně vzal Wingefors na sebe. „Jako ředitel a majitel musíte někdy vzít vinu na sebe a umět si s pokorou uvědomit, zda jste udělali chybu a zda jste mohli něco udělat jinak,“ uvedl již dříve.
Embracer má být na základě restrukturalizačního plánu rozdělen na tři části. Podle úvahy managementu budou tři menší firmy ovladatelné lépe než jeden velký kolos. Půjde o samostatné veřejně obchodované společnosti a každá z nich si s sebou odnese část stávajícího portfolia společnosti. Současný CEO má ve své pozici zůstat.
Wingefors věří, že v následujících pěti letech se bude firmě dařit více než dosud. Chce se zaměřit především na velké a kvalitní tituly. Více chce těžit například z ochranné známky na hry ze světa Pána prstenů nebo Tomb Raideru. Velké a výpravné hry prý mají být nákladnější, pokud jde o vývoj, ale zároveň mají mít větší potenciál, pokud jde o výnosy.
„V příštích pěti letech očekávám růst herního trhu. My budeme aktivní ve všech oblastech,“ uzavírá manažer.