Značka Eiffel Optic se vrací na český trh s novým majitelem a strategií
Tradiční značka Eiffel Optic, která byla známá v oblasti oční optiky v České republice a na Slovensku, se dočkala znovuzrození pod novým vedením. Společnost erstemarketing, vedená podnikatelem Robinem Staňkem, koupila značku s cílem obnovit její postavení na trhu s důrazem na online prodej.
šéfredaktor
Eiffel Optic, založená v roce 1991, byla průkopníkem v oblasti prodeje dioptrických brýlí v České republice. Za 32 let své existence si vybudovala síť 35 poboček a získala několik prestižních ocenění, včetně Superbrands a umístění v CzechTop 100. Navzdory svému úspěchu však společnost v roce 2023 čelila finančním potížím, které vyvrcholily insolvenčním řízením a následným konkurzem, částečně v důsledku dopadů pandemických opatření.
Nový majitel, Robin Staněk, vidí v akvizici značky Eiffel Optic příležitost využít její známost mezi českými zákazníky. Zároveň si je vědom negativního obrazu, který značka získala v posledních letech své existence. "Nyní je naším hlavním úkolem, abychom vynaložili veškeré úsilí a profilovali se maximálně prozákaznicky a pokorně," uvedl Staněk.
Klíčovým prvkem nové strategie je přechod do online prostředí. Od začátku srpna 2024 Eiffel Optic spustila nový e-shop, který má být hlavním prodejním kanálem. Staněk vysvětluje: "Vnímáme měnící se trend a vidíme, že v jiných zemích lidé takto nakoupí až 20 % všech brýlí."
Místo nákladných prodejen v obchodních centrech se společnost rozhodla využít síť 70 partnerských poboček. Zákazníci si budou moci objednat brýle online a v případě potřeby navštívit partnerskou pobočku pro měření zraku, konzultaci s optiky, čištění brýlí nebo reklamaci.
Společnost erstemarketing zatím nechce komentovat výši investice ani identitu partnera poskytujícího síť kamenných optik. Staněk zdůrazňuje, že k celému projektu přistupují s pokorou a věří, že značka Eiffel Optic si zaslouží druhou šanci. Do budoucna nevylučují ani možnost opětovného vstupu na slovenský trh.