Česká filharmonie zahraje v Carnegie Hall. Proděláme na tom, ale vyplatí se to, říká její šéf Mareček

Česká filharmonie, nejvýznamnější tuzemský orchestr s půlmiliardovým rozpočtem, odehraje na začátku prosince tři koncerty v New Yorku, v patrně nejprestižnějším koncertním domě světa – Carnegie Hall. Jak ale říká její generální ředitel David Mareček, na takovém turné i přesto prodělá.

Česká filharmonie, nejvýznamnější tuzemský orchestr s půlmiliardovým rozpočtem, odehraje na začátku prosince tři koncerty v New Yorku, v patrně nejprestižnějším koncertním domě světa – Carnegie Hall. Jak ale říká její generální ředitel David Mareček, na takovém turné i přesto prodělá.

Celý článek
0

Konec německého mýtu? Volkswagenu láme vaz historicky zakořeněné toxické řízení

Automobilka Volkswagen čelí největší krizi ve své historii. Někdejší tahoun německé ekonomiky láme rekordy v zadlužení, už za týden má začít série zaměstnaneckých stávek, jež by mohla ochromit celé odvětví. Kde se stala chyba? Pro odpověď se musíme vrátit do minulosti.

Automobilka Volkswagen čelí největší krizi ve své historii. Někdejší tahoun německé ekonomiky láme rekordy v zadlužení, už za týden má začít série zaměstnaneckých stávek, jež by mohla ochromit celé odvětví. Kde se stala chyba? Pro odpověď se musíme vrátit do minulosti.

Celý článek
0

Závislosti na lithiu z Číny se jen tak nezbavíme, přesun řetězce na Západ není rentabilní

Vybudování dodavatelského řetězce pro produkci lithia v Severní Americe a Evropě v takovém rozsahu, aby bylo možné obejít Čínu, je v současné době z ekonomického hlediska nereálné. Alespoň to tvrdí společnost Albemarle, největší světový producent lithia.

Vybudování dodavatelského řetězce pro produkci lithia v Severní Americe a Evropě v takovém rozsahu, aby bylo možné obejít Čínu, je v současné době z ekonomického hlediska nereálné. Alespoň to tvrdí společnost Albemarle, největší světový producent lithia.

Celý článek
0

Zase bude klouzat

Nekonečná sága jménem oprava dálnice D1 má před sebou další dějství.

Ministerstvo dopravy sice vydalo potěšující zprávu, že v září skončí opravy hned na několika úsecích, při bližším pohledu se ale ukazuje, že jsou to jen tři ze sedmi, takže většina úseků půjde do klimatického rizika.

Jsou to zhruba dva roky nazpět, kdy někdejší ministr dopravy Dan Ťok musel ve sněmovně vysvětlovat, proč D1 kolabuje a řidiči tam stojí i deset hodin. Někdy v té době začalo být i premiérovi Andreji Babišovi jasné, že musí najít náhradu stůj co stůj. Jak se později ukázalo, lepší než celý Ťok se mu nakonec zdála i půlka nevyspalého Havlíčka, ale to je zase jiný příběh.

Ťok tehdy udělal chybu v tom, že stavební firmě povolil práce do konce listopadu a ona si práce protáhla o dalších pár dnů. A světe div se, na začátku prosince začalo sněžit.

Hnutí ANO se ale z průšvihu nepoučilo a zkouší jít do stejného rizika znovu. Ne s jedním, ale hned se čtyřmi úseky o celkové délce osmadvaceti kilometrů a tří set metrů. Firmy mají otevřené stavební okno opět až do konce listopadu. A mají co dělat, protože celá rekonstrukce má být hotova příští rok na podzim.

Ministr dopravy Karel Havlíček má s ohledem na minulé události buď krátkou paměť, nebo velkou odvahu. Možná také spoléhá na to, že Andrej Babiš na tenhle prokletý post místo něj nikoho nesežene.

Článek vyšel v tištěném vydání týdeníku Hrot. Předplatit si ho můžete ZDE.