Plynovod NordStream chce „za hubičku“ koupit americký investor, Trumpův štědrý sponzor

Jiní západní zájemci podle něj do aukce nepůjdou, protože vnímají věc jako vysoce citlivou.

Jiní západní zájemci podle něj do aukce nepůjdou, protože vnímají věc jako vysoce citlivou.

Celý článek
0

Zdravotnictví v propasti. „Už dochází čas. Řešením je privátní pojištění a zavření části nemocnic,“ říká respektovaný lékař Netuka

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Celý článek
0

Kreml zakázal vývoz uranu do Ameriky. Na ceně se to zatím neprojevilo

Moskva trestá Washington za ekonomické sankce tím, že zakázala vývoz ruského obohaceného paliva do Spojených států. Americké jaderné elektrárny ale mají dostatečné zásoby, takže se to zatím na ceně paliva neprojevilo.

Moskva trestá Washington za ekonomické sankce tím, že zakázala vývoz ruského obohaceného paliva do Spojených států. Americké jaderné elektrárny ale mají dostatečné zásoby, takže se to zatím na ceně paliva neprojevilo.

Celý článek
0

Zapomeňte na levný kombík

Jsou předpisy, které ještě ani nemusejí platit a už si žádají oběti. Tvrdý tlak na elektrifikaci prostřednictvím extrémně přísné evropské emisní normy Euro 7 nevydržela chystaná nová prodloužená verze Fabie

Škoda Auto vývoj malého kombíku, který představoval v Česku oblíbenou cestu, jak si pořídit nové auto, jež by za relativně rozumné peníze uspokojilo potřeby čtyřčlenné rodiny, zastavila. Logika rozhodnutí je z pohledu výrobce neúprosná: na malých autech jsou nízké marže, a když pod hrozbou pokuty za překročení emisních limitů v modelovém portfoliu musíte někoho obětovat, kdo to asi tak bude?

Prostor pro praktická levná auta by na trhu - jistěže při mírnějších emisních normách - každopádně byl a nejlíp to ukázala rumunská Dacia. Po jejím převzetí si Renault značku pěstoval zcela vědomě jako nástroj pro zvýšení prodejů na rozvíjejících se trzích, kde nemusíte mít nejmodernější techniku pod kapotou, stačí, když to bude odolné, spolehlivé a levné při nákupu i následném provozu. S čím nikdo nepočítal, ani samotný vlastník, byla poptávka po jednoduchém voze za malé peníze v bohaté západní Evropě. Nemyslím okolí Mnichova nebo Stuttgartu, ale tam, kde auto není statusový symbol nebo ekvivalent šik nákupní kabelky, nýbrž základní nástroj pro zajištění individuální mobility. Tenhle recept fungoval.

Elektroauta a luxusní klasika

Emisní norma fakticky znamená, že za pár let musíte mít v „produktovém mixu“ spoustu elektromobilů a auta se spalovacím motorem s dostatečnou ziskovou marží, tedy především dražší a luxusnější modely. Pochopitelně že malá auta, která neváží tunu a mají nízkou spotřebu, mají i nižší emise než SUV vážící skoro dvakrát tolik. Ale o to v tomhle kalkulačním vzorci, vynuceném regulací, nejde. Do zpřísňovaných emisních limitů se ani ten nejúspornější vozík s konvenčním motorem tak jako tak už nedostane a finanční stres bude největší u „rozpočtových“ značek a jejich „vstupních modelů“ s nejvyšší citlivostí na cenu a typicky nízkým ziskem za každé prodané auto.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit