Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Z Prahy na ukrajinské nebe

Mezi drony, které pomáhají ukrajinské armádě bránit se ruské agresi, jsou také bezpilotní prostředky Primoco z pražského Radotína

Z Prahy na ukrajinské nebe
ilustrační foto | Archiv

Bylo to dávno předtím, než Vladimir Putin poslal svá vojska proti Kyjevu. Podnikatel Ladislav Semetkovský žil právě v Moskvě, kde se věnoval mediálnímu byznysu a k tomu ještě vyvíjel softwarová řešení. Ale také přemýšlel o změně kariéry. Lákalo ho něco hmatatelnějšího. „Měl jsem spoustu kamarádů, kteří něco vyráběli, a mně se to líbilo. Chtěl jsem také něco, na co se dá sáhnout,“ vzpomíná Semetkovský na dobu téměř před deseti lety.

Vzhledem k tomu, že má od roku 1999 pilotní průkaz, bylo právě letectví oborem, kterému rozuměl. A tak ho napadlo začít vyrábět bezpilotní letouny, které by místo neefektivních a nákladných vrtulníků kontrolovaly ropovody a plynovody. Jeden Semetkovského známý právě zakládal společnost, která začínala vyvíjet a vyrábět vlastní malé elektrické bezpilotní prostředky – takzvané multikoptéry. Semetkovský se k němu chtěl přidat a stát se partnerem v jeho firmě, ale z dohody nakonec sešlo. „Stejně jsem si uvědomil, že pro ruské podmínky není malé elektrické letadélko vhodné,“ říká Semetkovský.

Nakonec založil vlastní společnost Primoco UAV a začal vyvíjet středně velké drony s rozpětím bezmála pět metrů. V Rusku ovšem jeho stroje nikdy nelétaly a ani nelétají, i když jsou hodně blízko – na ukrajinské straně fronty. „Turecké drony Bayraktar mají životnost osm až deset letů do sestřelu. My jsme o první letadlo přišli teprve před několika týdny po roce a půl provozu,“ říká Semetkovský.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit