Kreml: Sankce na Gazprombank jsou snahou bránit vývozu plynu z Ruska

Nové sankce vůči ruskému finančnímu ústavu Gazprombank, které ve čtvrtek oznámily Spojené státy, jsou snahou bránit vývozu plynu z Ruska. Oznámil to dnes Kreml, podle kterého ale Moskva nalezne řešení a se situací si poradí. Sankce brání ruské bance provádět jakékoliv nové transakce, které souvisejí s energiemi a které se dotýkají amerického finančního systému. Také jí zakazují obchodovat s Američany a zmrazují aktiva, která má banka ve Spojených státech, uvedla agentura Reuters.

Nové sankce vůči ruskému finančnímu ústavu Gazprombank, které ve čtvrtek oznámily Spojené státy, jsou snahou bránit vývozu plynu z Ruska. Oznámil to dnes Kreml, podle kterého ale Moskva nalezne řešení a se situací si poradí. Sankce brání ruské bance provádět jakékoliv nové transakce, které souvisejí s energiemi a které se dotýkají amerického finančního systému. Také jí zakazují obchodovat s Američany a zmrazují aktiva, která má banka ve Spojených státech, uvedla agentura Reuters.

Celý článek
0

Plynovod NordStream chce „za hubičku“ koupit americký investor, Trumpův štědrý sponzor

Jiní západní zájemci podle něj do aukce nepůjdou, protože vnímají věc jako vysoce citlivou.

Jiní západní zájemci podle něj do aukce nepůjdou, protože vnímají věc jako vysoce citlivou.

Celý článek
0

Zdravotnictví v propasti. „Už dochází čas. Řešením je privátní pojištění a zavření části nemocnic,“ říká respektovaný lékař Netuka

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Celý článek
0

Výbušná Tesla

Výrobce elektromobilů potřeboval naplnit cíle a tak prý prodával vozy i s nebezpečnými bateriemi. Vědomě.

Výbušná Tesla
Výroba v Tesla Motors | Profimedia.cz

Nejznámější světový výrobce elektromobilů Tesla čelí závažnému obvinění. Podle webu Business Insider (BI) totiž před lety prodával vozy s bateriemi, u nichž hrozilo samovznícení a vybuchnutí. Podle interních dokumentů navíc o riziku věděl.

V roce 2012 byla Tesla pod tlakem vlastních ambiciózních cílů ohledně produkce svého prvního kompletně elektrického sedanu Model S. Aby splnila produkční metu, musela v posledních měsících vývoje opravdu spěchat, podle všeho i za cenu zvýšeného rizika.

Zdroje BI tvrdí, že u chladícího systému baterií se objevil závažný problém: čas od času došlo k jeho prasknutí a úniku kapaliny. U baterií pak hrozilo riziko zkratování či dokonce výbuchu. O problému se ve společnosti vědělo, což dokládají i interní dokumenty, ke kterým získal BI přístup. Zaměstnanci na potíže upozorňovali, Tesla však i tak vozy prodávala.

„Každá část vozu od Tesly byla průlomovou inovací, takže bylo takřka zaručené, že nastanou vážné problémy s výrobou,“ okomentoval pro BI počínání Tesly Jeffrey Liker, průmyslový inženýr z University of Michigan. „Když uvádíte na trh nový komponent, tak na startu budete mít vždycky potíže. S vytékáním kapaliny byl problém,“ přiznává i nejmenovaný bývalý zaměstnanec Tesly.

Tomuto problému přitom podle všeho šlo zabránit. Neobjevil se totiž až při samotné sériové výrobě, ale už při prvotním testování, na které si Tesla najala externí firmu. Z něho vyplynulo, že chladící systém má slabá místa, Tesla ale údajně výsledky ignorovala.

Automobilka miliardáře Elona Muska teď čelí vyšetřování ze strany amerických úřadů. National Highway Transportation Agency dokonce řeší i podezření, podle něhož se Tesla měla snažit problém zamaskovat. Do vozů prý instalovala software, který měl omezit dojezd vozu na jedno nabití tak, aby se riziko poškození baterie snížilo.

Vyšetřování ohledně vadných baterií není jediný problém, který teď Tesla řeší. Jejímu renomé nepomohou ani výsledky studie Initial Quality Survey, který dotazníkovou metodou zkoumá množství problémů, které museli zákazníci řešit tři měsíce po pořízení vozu. Z dvaatřiceti zkoumaných značek se Tesla dokonce umístila na úplně posledním místě, když na sto prodaných aut měla hlášených 250 problémů.