Virtuální babička od Virgin Media O2 si pohrává s podvodníky na telefonu
Britská telekomunikační společnost O2 představila inovativní nástroj v boji proti telefonním podvodům, které se v posledních letech staly rostoucím problémem, zejména pro zranitelné skupiny, jako jsou senioři. Nově vyvinutá umělá inteligence, nazvaná "Daisy", je schopna napodobit hlas starší ženy a udržet podvodníky na lince až 40 minut, čímž výrazně snižuje jejich efektivitu a plýtvá jejich zdroji.
šéfredaktor
Jak Daisy funguje
Tato iniciativa vznikla na základě průzkumu mezi britskou veřejností, který ukázal, že 70 % respondentů má zájem bojovat proti podvodníkům, ale často nemají na to čas. O2 proto vyvinula tento nástroj ve spolupráci s profesionálními "scambaitery" (osobami, které se zabývají narušováním aktivit podvodných call center). Daisy efektivně využívá taktiky, které podvodníky drží na lince, čímž jim zbytečně plýtvá časem a omezuje jejich schopnost kontaktovat další potenciální oběti.
Investice do ochrany zákazníků
"Jsme odhodláni udělat vše pro to, abychom zastavili podvodníky," uvedl Murray MacKenzie, ředitel oddělení pro boj s podvody ve Virgin Media O2. Společnost již investovala do řady ochranných opatření, včetně firewallů a systémů na detekci spamových hovorů.
MacKenzie zdůraznil, že Daisy funguje také jako varování pro uživatele: "Upozorňuje, že osoba na druhém konci hovoru nemusí být vždy tím, za koho se vydává." Společnost apeluje na britskou veřejnost, aby byla obezřetná a hlásila podezřelé hovory na bezplatné číslo 7726.
Reakce veřejnosti
Projekt získal pozitivní ohlasy od veřejnosti, včetně vtipných komentářů na sociálních sítích o budoucnosti, kde "umělé inteligence scambotů budou komunikovat s umělými babičkami." Tato pozitivní reakce ukazuje, že veřejnost oceňuje inovativní přístup O2 k boji proti podvodníkům a vítá nové technologie, které mohou pomoci chránit zranitelné skupiny.