Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Úspěch, který všichni zaplatíme

Stát chystá soukromou dálnici. Dobrý konec zaručen, vysoká cena taktéž

Úspěch, který všichni zaplatíme
Francouzské konsorcium DIVia, v němž se spojily firmy Vinci a Meridiam, bude nový kus dálnice D4 25 let provozovat, pak jej převezme stát, a to opravený. | Michal Čížek týdeník HROT

Pokud by zrovna teď nezuřila covidová krize, kabinet Andreje Babiše by nedělal nic jiného, než se chlubil splněním jednoho ze zásadních bodů svého programu. A opravdu jde o průlom v miliardových investicích na výstavbu dálnic. Poslanci budou pravděpodobně už 9. února rozhodovat o smlouvě na první českou „soukromou“ dálnici. Jenže honba kabinetu za tímto milníkem velmi pravděpodobně stát vmanévrovala do nevýhodné situace, kdy soukromník dálnici postaví dráž, než by to zvládl sám stát. A o tom, jak draho staví stát, už leccos víme.

Riziko ve vztahu

Žádný podobný projekt, označovaný zkratkou spolupráce soukromého a vládního sektoru jako PPP, se dosud v Česku nepovedlo dotáhnout do konce. Respektive každý skončil buď v šuplíku, nebo průšvihem. Stavba 32 nových kilometrů mezi Příbramí (přesněji řečeno Háji) a Miroticemi u Písku se ale velmi pravděpodobně povede. Otevřít by se měla v říjnu 2024. Pro přesnost dodejme, že součástí smlouvy je i provoz a údržba dvou už postavených přiléhajících úseků v délce 16 kilometrů.

Úspěch vlády v tomto projektu je pojištěn hned na několika rovinách; některé ale bohužel celý koncept zároveň potápějí. Základní jistota je, že ve sněmovně má kabinet pro odsouhlasení smlouvy pohodlnou většinu. A hlavně technicky vzato, všechno pro stavbu je už připraveno – povolení vyřízena, pozemky vykoupeny. Brzy může přijet technika a začít stavět. A to je první problém.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit