Recenze Huawei Watch D2: chytré hodinky i lékařská ordinace v jednom

Firma Huawei představila novou řadu svých chytrých hodinek. A jeden z modelů jsme vyzkoušeli doslova na vlastní kůži. Jak test zdravotních hodinek Huawei Watch D2, které se pyšní například funkcí měření krevního tlaku, dopadl?

Firma Huawei představila novou řadu svých chytrých hodinek. A jeden z modelů jsme vyzkoušeli doslova na vlastní kůži. Jak test zdravotních hodinek Huawei Watch D2, které se pyšní například funkcí měření krevního tlaku, dopadl?

Celý článek
0

Volkswagen chce uzavřít továrnu v Číně, kde se vyrábějí i škodovky

Německý automobilový koncern Volkswagen a jeho nejstarší čínský partner SAIC Motor plánují v reakci na slábnoucí poptávku po automobilech se spalovacími motory uzavřít nejméně jeden závod v Číně. Společný podnik obou automobilek SAIC Volkswagen Automobile se připravuje na to, že příští rok uzavře továrnu ve městě Nan-ťing, kde se vyrábějí vozy Volkswagen Passat a Škoda a jehož roční kapacita je 360 tisíc vozů. S odvoláním na informované zdroje to dnes uvedla agentura Bloomberg.

Německý automobilový koncern Volkswagen a jeho nejstarší čínský partner SAIC Motor plánují v reakci na slábnoucí poptávku po automobilech se spalovacími motory uzavřít nejméně jeden závod v Číně. Společný podnik obou automobilek SAIC Volkswagen Automobile se připravuje na to, že příští rok uzavře továrnu ve městě Nan-ťing, kde se vyrábějí vozy Volkswagen Passat a Škoda a jehož roční kapacita je 360 tisíc vozů. S odvoláním na informované zdroje to dnes uvedla agentura Bloomberg.

Celý článek
0

Brazilská schizofrenie: země chce být zeleným lídrem, zároveň ale navyšuje těžbu ropy

Největší jihoamerická ekonomika chce být na kontinentu lídrem v ochraně klimatu a přírody, zároveň ale pro boj s chudobou potřebuje těžit stále více ropy.

Největší jihoamerická ekonomika chce být na kontinentu lídrem v ochraně klimatu a přírody, zároveň ale pro boj s chudobou potřebuje těžit stále více ropy.

Celý článek
0

Trumpovy tarify mohou zvýšit dovoz a ceny pro spotřebitele, varují experti

Obchodní analytici varují před možnými důsledky nových tarifů, které navrhl bývalý prezident Donald Trump během úterní debaty. Trump obhajoval zavedení plošných tarifů až 20 % na veškeré dovozové zboží a dodatečných tarifů ve výši 60 % až 100 % na zboží z Číny, přičemž ignoroval obavy z vyšších cen pro spotřebitele.

Trumpovy tarify mohou zvýšit dovoz a ceny pro spotřebitele, varují experti
Trumpovy tarify mohou zvýšit dovoz a ceny pro spotřebitele, varují experti | www.shutterstock.com

Judah Levine, vedoucí výzkumu společnosti Freightos, připomíná historické zkušenosti. Během první Trumpovy administrativy v roce 2018 se náklady na přepravu kontejnerů z Asie na západní pobřeží USA zdvojnásobily během pouhých čtyř měsíců, když se dovozci snažili přemístit zboží před zavedením tarifů.

Lars Jensen, generální ředitel společnosti Vespucci Maritime, předpovídá: „Pokud Trump vyhraje volby, pravděpodobně uvidíme okamžitý nárůst objemů dovozu. Dovozci budou chtít urychlit některé zásilky v očekávání nových tarifů.“

Data společnosti Xeneta ukazují, že při posledním zvýšení tarifů na čínské importy v roce 2018 vzrostly trhy námořní přepravy kontejnerů o více než 70 %. Průměrné sazby spotového nákladu vzrostly z 33 000 Kč za FEU 1. ledna 2018 na 57 600 Kč za FEU do 1. listopadu 2018.

Peter Sand, hlavní analytik přepravních sazeb na platformě Xeneta, varuje: „Když se trhy námořní přepravy kontejnerů zvyšují, tyto náklady se přenášejí dál a nakonec cenu platí konečný spotřebitel.“

Trumpovy návrhy přicházejí v době, kdy jsou globální námořní dodavatelské řetězce již pod tlakem kvůli konfliktu v Rudém moři a riziku stávky v přístavech. Data Xeneta ukazují, že spotové sazby na obchod z Dálného východu na východní pobřeží USA vzrostly o 303 % mezi 1. prosincem 2023 a 1. červencem 2024.

Obchodní válka mezi USA a Čínou vedla také ke zvýšenému přesunu dodavatelských řetězců do Mexika. Podle zprávy společnosti Moody's se podíl čínských importů do USA snížil z téměř 19 % na začátku roku 2022 na 13,5 % na konci roku 2023, zatímco importy z Mexika vzrostly na přibližně 16 %.