Hrotcast: Stanjura by měl být odvolán, stejně jako Bartoš neudělal svoji práci

V aktuálním podcastu ekonomická redaktorka Markéta Malá upozorňuje na finanční problémy, které sužují českou vládu. Kritizuje nereálné základy návrhu státního rozpočtu pro příští rok a upozorňuje na rizika, která s sebou přináší. Jaké důsledky může mít odvolání dalších členů kabinetu a proč je právě nyní navýšení platů politiků špatně načasované?

V aktuálním podcastu ekonomická redaktorka Markéta Malá upozorňuje na finanční problémy, které sužují českou vládu. Kritizuje nereálné základy návrhu státního rozpočtu pro příští rok a upozorňuje na rizika, která s sebou přináší. Jaké důsledky může mít odvolání dalších členů kabinetu a proč je právě nyní navýšení platů politiků špatně načasované?

Celý článek
0

Tensor Ventures rozjíždejí nový fond. Chtějí s ním sáhnout i na vesmírné nebo kvantové technologie

„Naše počáteční investice se zaměřují na tři klíčové technologické oblasti s vysokým růstovým potenciálem, konkrétně na oblast kybernetické bezpečnosti, digitálních biotechnologií a softwarových řešení pro programovatelné čipy,“ říká Roman Smola z Tensor Ventures.

„Naše počáteční investice se zaměřují na tři klíčové technologické oblasti s vysokým růstovým potenciálem, konkrétně na oblast kybernetické bezpečnosti, digitálních biotechnologií a softwarových řešení pro programovatelné čipy,“ říká Roman Smola z Tensor Ventures.

Celý článek
0

Komentář: Zatčení Pavla Durova. Co to znamená pro budoucnost Telegramu a kryptoměn?

Nestává se často, aby západní demokracie hned po příletu na její území zatkla zakladatele a šéfa jedné z největších komunikačních platforem na světě. Technologičtí mogulové, kteří stáli za vznikem všech googlů, facebooků a dalších, jsou spíš oslavované celebrity. Dávají rozhovory do médií a každé jejich životní moudro je skalními fanoušky oslavováno jako slovo boží.

Nestává se často, aby západní demokracie hned po příletu na její území zatkla zakladatele a šéfa jedné z největších komunikačních platforem na světě. Technologičtí mogulové, kteří stáli za vznikem všech googlů, facebooků a dalších, jsou spíš oslavované celebrity. Dávají rozhovory do médií a každé jejich životní moudro je skalními fanoušky oslavováno jako slovo boží.

Celý článek
0

Když bude svět vyrábět jen elektroauta, velké množství pracovních míst prostě zanikne, varuje šéf Toyoty

Toyota je co do objemu prodeje největším výrobcem aut na světě, v přístupu k elektromobilům je však opatrnější než ostatní výrobci. To japonské automobilce v současné době pomáhá, protože celosvětový prodej elektromobilů slábne. 

Když bude svět vyrábět jen elektroauta, velké množství pracovních míst prostě zanikne, varuje šéf Toyoty
Akio Tojoda, šéf japonské automobilky Toyota; ilustrační obrázek | Hrot24, vygenerováno v Midjourney

Posun k budoucnosti automobilového odvětví, kde budou existovat pouze elektromobily, povede ke ztrátě pracovních míst. Bude se týkat těch lidí, kteří se věnují vývoji technologií souvisejících s motory. A to včetně mnoha zaměstnanců v dodavatelských firmách. Novinářům to dnes řekl šéf japonské automobilky Toyota Akio Tojoda.

„V Japonsku je do práce pro automobilový průmysl zapojeno 5,5 milionu lidí. Jsou mezi nimi i ti, kteří se už dlouhou dobu věnují pracím souvisejícím s motory,“ cituje šéfa Toyoty agentura Reuters. „Pokud se elektrická vozidla jednoduše stanou jedinou volbou, a to i pro naše dodavatele, práce těchto lidí zanikne,“ řekl Tojoda a dodal, že on má rád benzinová auta.

Toyota je co do objemu prodeje největším výrobcem aut na světě, v přístupu k elektromobilům je však opatrnější než ostatní výrobci. To japonské automobilce v současné době pomáhá, protože celosvětový prodej elektromobilů slábne. Toyota proto těží z poptávky po hybridních autech, jejichž nabídku rozšiřuje i na svém největším trhu ve Spojených státech.

Firma na cestě k nulovým emisím uhlíku prosazuje takzvanou vícecestnou strategii, která zahrnuje elektromobily, hybridní auta, vozidla s vodíkovými palivovými články a další technologie pohonných jednotek.

V lednu Tojoda uvedl, že elektromobily budou představovat nanejvýš 30 procent celosvětového automobilového trhu, zbytek podle něj připadne na hybridy, vozidla na vodíkové palivové články a na auta se spalovacím motorem. Časový rámec této prognózy ale neuvedl.

Tojoda s novináři mluvil u příležitosti odhalení busty svého otce Šoičira Tojody na univerzitě v Nagoji ve středním Japonsku. Starší Tojoda, který loni zemřel ve věku 97 let, stál v čele automobilky Toyota v 80. letech.

Firma tehdy přetvářela globální automobilový trh, čímž překonala nadvládu velkých amerických automobilek z Detroitu. Tojoda rovněž dohlížel na uvedení značky Lexus pro luxusní vozy a na uvedení hybridu Prius.