Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

700 miliard jenů za metro: Tokijské Metro míří na burzu

Japonská národní vláda a vláda Tokia chystají uvedení provozovatele metra Tokyo Metro na burzu. Podle zdrojů blízkých transakci by mohlo k prvnímu veřejnému uvedení akcií (IPO) dojít již koncem října tohoto roku. Očekávané ocenění společnosti se pohybuje kolem 700 miliard jenů (přibližně 4,7 miliardy USD), což by z této transakce učinilo největší veřejnou nabídku v Japonsku za posledních šest let.

700 miliard jenů za metro: Tokijské Metro míří na burzu
700 miliard jenů za metro: Tokijské Metro míří na burzu | foto: Shutterstock.com

Obě vlády, které v současnosti vlastní 100 % firmy Tokyo Metro, plánují v nejbližších dnech jednat s brokerskými firmami o detailech IPO. Schválení pro uvedení akcií na Tokijskou burzu cenných papírů by mohlo přijít již v polovině září.

Pokud vlády prodají polovina společnosti, mohlo by IPO při tomto ocenění vynést až 350 miliard jenů. To by překonalo loňské IPO společnosti Kokusai Electric a stalo by se největším od roku 2018, kdy na burzu vstoupila SoftBank Group.

Tokyo Metro provozuje rozsáhlou síť 195 kilometrů tratí, které denně využívá 6,5 milionu cestujících. Historie společnosti sahá až do roku 1920, kdy byla založena Tokyo Underground Railway Company. První linka metra v Japonsku spojující čtvrti Asakusa a Ueno byla otevřena v roce 1927.

Společnost v posledním fiskálním roce, který skončil v březnu 2024, zaznamenala výrazný nárůst zisku. Čistý zisk vzrostl o dvě třetiny na 46 miliard jenů, což odráží oživení ekonomické aktivity po pandemii COVID-19.

Centrální vláda, která vlastní 53,4 % Tokyo Metro, plánuje použít získané prostředky na splácení rekonstrukčních dluhopisů vydaných po zemětřesení a tsunami v roce 2011. Tokijská vláda drží zbývajících 46,6 % akcií.

Přestože přesné datum IPO zatím nebylo stanoveno, očekává se, že tato významná transakce přiláká značnou pozornost investorů a posílí postavení Tokijské burzy cenných papírů na globálním finančním trhu.