Footshop jede, miliardu v tržbách překonal za necelý rok. „Pro hodně značek jsme exkluzivní,“ říká Hajduček
Jeden z největších evropských obchodů s teniskami se stal fenoménem. Zakladatel Peter Hajduček v podcastu Hrot Pavla Štrunce odhaluje plány na expanzi a exkluzivní spolupráce, které lákají mladou generaci zákazníků.
Stvořili miliardový byznys, který cílí hlavně na mladou generaci. Český Footshop je jeden z největších evropských obchodů s teniskami a pravidelně v tržbách překonává miliardu. Letos mu k přeletu téhle trochu bájné laťky stačilo pouhých devět měsíců. Zisk před odečtením úroků, daní a odpisů za poslední tři čtvrtletí navíc ukazuje 85 milionů korun. „Makali jsme na tom, je to práce celého týmu. Získáváme nové značky, které jsou exkluzivní a velmi restriktivní v distribuci,“ říká zakladatel a šéf Footshopu Peter Hajduček v byznysovém podcastu Hrot Pavla Štrunce.
„Pro hodně značek jsme jediný a exkluzivní partner v regionu, vědí, že dbáme na kvalitu, umíme sledovat trendy, záleží nám na prezentaci na sociálních sítích a věří nám,“ zdůrazňuje. Se svým týmem nyní plánuje otevření kamenné prodejny ve Varšavě, další obchody fungují v Praze, na Slovensku, v Maďarsku a Rumunsku. Společnost se soustředí na rozvoj v regionu střední a východní Evropy, je ale velmi silná hlavně v online prostředí.
Jednou z novinek letošního roku je výraznější zaměření na vlastní produkty a spolupráce. Footshop například vytvořil limitovanou kolekci tenisek ve spolupráci s Adidas, která byla inspirována modrotiskem – technologií barvení látek chráněnou UNESCO. „Byl to velký úspěch a podařilo se nám to propojit dokonce i s LEGO stavebnicí,“ říká Hajduček.
Přestože online tržby dominují, kamenné prodejny hrají ve Footshopu důležitou roli. „Naše obchody musejí být profitabilní, jinak je zavřeme. Například obchod v centru Prahy si můžeme dovolit díky vysoké návštěvnosti a turismu, i když nájem se blíží milionu korun měsíčně,“ vysvětluje Hajduček. V Praze letos ještě plánuje otevřít nový koncept Queens v centru Prahy. Právě Queens byl nejprve velkým konkurentem Footshopu, dnes už ale patří pod Hajdučkův dynamický byznys.
Footshop klade důraz na propojení se svou komunitou. Organizuje akce, jako jsou tematické eventy nebo kampaně, které přitahují mladší generaci, ale i starší zákazníky. „Letos jsme poprvé spustili vánoční kampaň s hercem Tomášem Hanákem, abychom ukázali, že Footshop má co nabídnout nejen mladým, ale i širší skupině zákazníků,“ dodává Hajduček s tím, že vánoční sezona je pro jeho firmu důležitá, ale ne klíčová.