Tamagoči: Znovuzrozená legenda 90. let
V posledních letech jsme svědky návratu mnoha trendů z 90. let, od módy po technologie. Nyní se k tomuto seznamu připojuje i legendární kapesní hračka „Tamagoči“, která zažívá nečekaný comeback.
šéfredaktor
Tamagoči bylo poprvé uvedeno na trh v roce 1996 japonskou společností Bandai. Tuto virtuální domácí zvířecí hračku vynalezla Aki Maita jako reakci na městský životní styl, který neumožňoval mnoha lidem chovat skutečná zvířata. Tamagoči se rychle stalo celosvětovým fenoménem, zejména mezi dětmi a mladými dospělými. V prvním roce se prodalo přes 40 milionů kusů.
Hračka prošla mnoha verzemi a vylepšeními, včetně barevných displejů a možnosti propojení s jinými zařízeními. Přestože její popularita v průběhu let kolísala, tamagotchi zůstává ikonickou součástí popkultury 90. let a dočkalo se několika oživení zájmu, včetně mobilních aplikací a nových fyzických verzí v posledních letech.
Nyní hračka zažívá skutečnou renesanci – podle BBC News se globální prodeje Tamagoči mezi lety 2022 a 2023 zdvojnásobily.
I když základní koncept péče o virtuálního mazlíčka zůstal stejný, dnešní Tamagoči prošlo významnou modernizací. Priya Jadeja, manažerka značky Tamagoči, vysvětluje: „Nyní se můžete spojit s přáteli, hrát přes Wi-Fi a stahovat různé předměty, což výrazně oživuje hru a zabraňuje pocitu jednotvárnosti, který mohly přinášet některé starší modely.“
Zajímavé je, že tato vlna popularity není tažena jen nostalgií mileniálů. Liz Grampp z Bandai America poznamenává, že hračka oslovuje i mladší generaci, která s ní nemá předchozí zkušenosti. „Je opravdu vzrušující vidět, jak se mladí lidé do toho zapojují,“ dodává Jadeja.
Tamagoči tak potvrzuje, že i v době pokročilých technologií má své místo jednoduchá, ale návyková hra založená na péči o virtuální stvoření. Tento nečekaný comeback ukazuje, že některé koncepty jsou nadčasové a dokáží zaujmout i nové generace hráčů.