Za 12 vteřin ukrást 25 milionů dolarů? Nové technologie ohrožují bezpečnost bank

Bankovní systémy potřebují výrazně posílit ochranu před riziky, která přinesly nové technologie, blockchain a umělá inteligence 

Bankovní systémy potřebují výrazně posílit ochranu před riziky, která přinesly nové technologie, blockchain a umělá inteligence 

Celý článek
0

Do Behavia přiteče přes 55 milionů korun. S českou firmou, která zlepšuje reklamu, si plácli Nizozemci

České Behavio, které vylepšuje reklamy tak, aby měly skutečný efekt, získalo další finanční injekci. Nizozemci mu poslali přes 55 milionů korun. Peníze chce firma použít na nové funkce umělé inteligence a další expanzi.

České Behavio, které vylepšuje reklamy tak, aby měly skutečný efekt, získalo další finanční injekci. Nizozemci mu poslali přes 55 milionů korun. Peníze chce firma použít na nové funkce umělé inteligence a další expanzi.

Celý článek
0

Proč je český tendr na nové reaktory pro francouzskou EdF zásadní

Francouzský státní koncern EdF netrpělivě čeká na rozhodnutí české vlády, kdo postaví až čtyři nové bloky v jaderných elektrárnách Temelín a Dukovany. Jde o zakázku za stovky miliard korun. Od zakázky Hinkley Point v Británii z roku 2016 by se pro EdF jednalo teprve o druhý zahraniční projekt v Evropě.

Francouzský státní koncern EdF netrpělivě čeká na rozhodnutí české vlády, kdo postaví až čtyři nové bloky v jaderných elektrárnách Temelín a Dukovany. Jde o zakázku za stovky miliard korun. Od zakázky Hinkley Point v Británii z roku 2016 by se pro EdF jednalo teprve o druhý zahraniční projekt v Evropě.

Celý článek
0

Sprejer to začal i ukončil. Staněk a Hajduček si podali ruce a představili společnou kolekci bot

Zakladatelé Vasky a Footshopu se nedávno pohádali kvůli posprejované výloze i výrobě bot v Česku. Byla to ale promyšlená marketingová akce. Naoko se tak usmířili a spouští společnou kolekci. „Peter Hajduček podceňoval, co se vyrábí v Česku, a já zas to, co se prodává ve světě. A dostal jsem za to bídu,“ říká Václav Staněk.

Sprejer to začal i ukončil. Staněk a Hajduček si podali ruce a představili společnou kolekci bot
Zleva Peter Hajduček a Václav Staněk | Filip Magalhães

Ještě před pár dny to mezi představiteli předních českých značek dost vřelo, aspoň na sociálních sítích. Všechno začalo, když dosud neznámý vandal posprejoval prodejnu Footshopu v srdci Prahy – a zanechal tam vzkaz: „Ševci nemaj co žrát. Footshop je shit!!!“ 

Na LinkedInu se k tomu vyjádřil šéf Vasek Václav Staněk, který před rokem zachránil obuvnickou legendu Botas – a právě tyto boty měl vandal na sobě. „Footshop mám rád. Prodává stovky tisíc párů ročně. Proč ale neprodává i něco českého? Proč nehledají cesty tady u nás? Proč něco nevytváří a jen přeprodávají? Není už čas tvořit hodnoty?“ A bylo zle. Aspoň naoko.

Jeho vzkaz se příliš nelíbil zakladateli Footshopu Peteru Hajdučkovi. „Vynaložili jsme roky úsilí, abychom do tohoto regionu přilákali kolekce jako Adidas x Pharrell Williams nebo Nike x Travis Scott. Zřejmě nemáš ani tušení, jak významný to je úspěch a co to znamená ‚jen přeprodávat'. Na to nestačí vlídný úsměv a navazování na Baťův odkaz. Přestaňte žít v nostalgii a začněte skutečně tvořit a inovovat,“ rýpnul si do Staňka.

Teď je ale domnělé hádce konec. Staněk a Hajduček se sešli, podali si ruce – a uvedli společnou kolekci 11 modelů bot, která nese název Goodbye Nostalgia. „Zdálo se, že jsou naše vztahy zničené. Ze strany Vaška to nebyla validní kritika, přeprodávání bot je legitimní. Teď mám ale z naší spolupráce obrovskou radost. Ještě nikdo nebyl v Česku natolik odvážný, aby vyrobil celou kolekci tenisek takového rozměru – a poslal ji celou do světa,“ řekl Hajduček novinářům.

Také Staněk si spolupráci s Footshopem pochvaluje. „Kolaborace s Peterem je ztělesněním toho nejlepšího z obou našich světů – poctivé ševcoviny a skvělého designu. Hádat se už nebudeme, žádný spor to ani ve skutečnosti nebyl. Peter podceňoval, co se vyrábí v Česku, a já zas to, co se prodává ve světě. A dostal jsem za to bídu,“ uvedl šéf Vasky.

Staněk dlouhodobě říká, že jeho cílem je dokázat, že ševcovina má v moderním světě své místo. „Trend ale klesá, není dnes otevřený žádný studijní obor. Ševci tak mohou jednoho dne vymřít. Proto jsem rád, že dojde ke znovuotevření obuvnického oboru na Technickém lyceu ve Zlíně, a to v příštím roce,“ doplnil. Limitovaný model Footshop x Botas, který půjde do dražby na Aukru, má tomu ostatně přispět – vydražená částka poputuje právě na obnovení zmíněného oboru.

Za první rok obnoveného působení zaznamenal Botas obrat 35 milionů korun. V letošním roce pak míří na 60 milionů. „Rád bych se ale soustředil hlavně na naše výrobky, ne na čísla, která mi mnohdy připadají pomíjivá,“ řekl nedávno v rozhovoru pro Hrot Staňkův mladší bratr Vít, který Botasu šéfuje.

Teď během akce pro novináře také posprejoval výlohu Footshopu – konsensuálně a přede všemi. I předchozí posprejování tak bylo marketingovým trikem, protože příprava společné kolekce trvala celých 10 měsíců.

Proces výroby nové kolekce, kterou navrhla designérka Footshopu Petra Šorejsová, byl podle Víta Staňka jeden z nejnáročnějších, který značka kdy dělala. „Obuli jsme se do úplně nového střihu, jiného způsobu výroby, nových materiálů. Od počátku vývoje jsem ale věřil, že to naši ševci zvládnou a ještě tam přidají kousek sebe sama.“

Footshop vznikl v roce 2011, dnes má pobočky v Praze, Bratislavě, Budapešti, Bukurešti a letos se chystá i do Varšavy. Loni jeho tržby překonaly miliardu korun, takzvaná EBITDA, tedy zisk před započtením úroků, daní a odpisů, pak vyrostla o 64 procent na 57 milionů korun. Loni firma vstoupila na pražskou burzu, o její akcie ale zatím příliš zájem není.

Vít Staněk s novou limitovanou botou, která vznikla ve spolupráci Botasu a Footshopu.
Botas/Footshop