Esej: Hlavolam peněz ve 21. století

Cena, kterou za cosi zaplatíte, má sklon naznačovat hodnotu onoho čehosi, říkají ekonomové. Vztah mezi jedním a druhým se však komplikuje ve chvíli, kdy de facto neexistují ani peníze, jimiž byste platili, ani ono cosi, co byste za ně koupili. Existuje reálná obava, že jsme v rozřeďování významu pojmu hodnota zašli příliš daleko – a čeká nás ostrá, nepříjemná korekce.

Cena, kterou za cosi zaplatíte, má sklon naznačovat hodnotu onoho čehosi, říkají ekonomové. Vztah mezi jedním a druhým se však komplikuje ve chvíli, kdy de facto neexistují ani peníze, jimiž byste platili, ani ono cosi, co byste za ně koupili. Existuje reálná obava, že jsme v rozřeďování významu pojmu hodnota zašli příliš daleko – a čeká nás ostrá, nepříjemná korekce.

Celý článek
0

Argentinský „řezník“ Milei radí Muskovi: státní zaměstnance vyhazuj ve velkém

Prezident Argentiny Javier Milei se proslavil pózováním s motorovou pilou. Symbolizovala razanci, s níž se chystal ořezat státní výdaje. Po svém zvolení zrušil polovinu ministerstev a propustil desítky tisíc státních úředníků. To samé radí Elonu Muskovi, jenž má pročistit americkou federální byrokracii.

Prezident Argentiny Javier Milei se proslavil pózováním s motorovou pilou. Symbolizovala razanci, s níž se chystal ořezat státní výdaje. Po svém zvolení zrušil polovinu ministerstev a propustil desítky tisíc státních úředníků. To samé radí Elonu Muskovi, jenž má pročistit americkou federální byrokracii.

Celý článek
0

Znepokojení v Pekingu: Číně se nelíbí Putinovo strašení jadernými zbraněmi a nová ruská doktrína

Nejsilnější spojenec Ruska v probíhajícím konfliktu na Ukrajině není nadšen ze změny jaderné doktríny, kterou podepsal Putin. Rusku nová strategie umožňuje použít jaderné zbraně i proti Ukrajině, která žádné nemá.

Nejsilnější spojenec Ruska v probíhajícím konfliktu na Ukrajině není nadšen ze změny jaderné doktríny, kterou podepsal Putin. Rusku nová strategie umožňuje použít jaderné zbraně i proti Ukrajině, která žádné nemá.

Celý článek
0

Sparta Praha otevřela první klubový fanshop na letišti v Praze

Fotbalový klub AC Sparta Praha učinil průlomový krok v oblasti merchandisingu otevřením prvního klubového fanshopu na Letišti Václava Havla v Praze. Nová prodejna, která se nachází na Terminálu 2, byla slavnostně otevřena 5. srpna ve spolupráci se společností Footballmania a.s.

Sparta Praha otevřela první klubový fanshop na letišti v Praze
Sparta Praha otevřela první klubový fanshop na letišti v ČR | Zdroj: Letiště Václava Havla Praha

S impozantní rozlohou 274 m² se jedná o jeden z největších sportovních klubových fanshopů v zemi. Design prodejny, kombinující černou a červenou barvu s prvky dřevodekoru a tahokovu, odkazuje na přezdívku "železná Sparta" a reflektuje klubovou identitu i ambice stát se lifestylovou značkou.

Fanshop nabízí přes 200 produktů, včetně dresů, šál a speciální turistické kolekce Sparta x Praha. Zákazníci si mohou nechat potisknout dresy nebo aplikovat speciální nášivky přímo na místě.

Kamil Veselý, marketingový ředitel ACS, uvedl na tiskové konferenci: "Otevření fanshopu na letišti je dalším krokem k přiblížení Sparty širší veřejnosti, včetně zahraničních trhů. V loňské sezoně jsme prodali více než 23 tisíc dresů, což byl fenomenální úspěch."

Jakub Puchalský z představenstva Letiště Praha dodal: "Jsme rádi, že se u nás představuje tradiční sportovní značka reprezentující český fotbal v mezinárodních soutěžích. Tento trend je na mezinárodních letištích již velmi populární."

Sparta plánuje další expanzi, včetně otevření specializovaného Fanlabu v blízkosti epet Areny a rozšíření prodejních kanálů do centra Prahy a nákupních středisek.

Vojtěch Šišma, CEO Footballmanie, poznamenal: "Tržby z klubových produktů se za poslední čtyři roky více než ztrojnásobily. Od nového fanshopu očekáváme navýšení obratu z merchandisingu o zhruba 10 %."

Sparta také nedávno prodloužila kontrakt se společností adidas do roku 2031, čímž upevnila své dlouhodobé partnerství s touto globální oděvní značkou.

Otevření fanshopu na letišti je součástí širší strategie Sparty zaměřené na moderní trendy v designu fanouškovských produktů a snahu oslovit širší publikum, včetně žen, dětí a generace Z.