Secondhand trh roste: Zara přichází s novou nabídkou
Módní řetězec Zara plánuje do konce října spustit v USA svou platformu „Pre-Owned“ pro prodej, opravy a darování použitého oblečení. Tento krok je součástí strategie společnosti Inditex, vlastníka značky Zara, zaměřené na prodloužení životnosti oděvů a snížení množství textilního odpadu.
šéfredaktor
Služba „Pre-Owned“ již úspěšně funguje v 16 evropských zemích, přičemž jako první ji v listopadu 2022 zavedla Velká Británie. Inditex si stanovil ambiciózní cíl rozšířit tuto platformu na všechny své klíčové trhy do roku 2025.
Zákazníci mohou službu využívat prostřednictvím kamenných obchodů Zara, webových stránek a mobilní aplikace. Ačkoliv společnost nezveřejnila konkrétní údaje o počtu uživatelů, generální ředitel Inditexu, Oscar Garcia Maceiras, uvedl, že online platformy Zary denně navštíví více než 22 milionů uživatelů.
Zara není jediným hráčem na trhu s použitým oblečením. Konkurenční značka H&M také nabízí secondhandové produkty v USA, a to ve spolupráci s platformou ThredUp.
Kromě rozšíření secondhandové služby Zara plánuje v nadcházejících měsících spustit živé nákupní pořady v USA a dalších klíčových trzích, včetně Španělska, Kanady, Francie, Itálie, Německa, Velké Británie, Irska a Nizozemska. Tato strategie se již osvědčila v Číně, kde týdenní pětihodinové živé přenosy na platformě Douyin (čínská verze TikToku) přispěly ke zvýšení prodejů Zary od jejich zavedení v listopadu loňského roku.
Tyto iniciativy jsou součástí širší strategie Inditexu zaměřené na udržitelnost a inovace v módním průmyslu.