Hrotcast: Fialova vláda doma zahájila třídní boj. V Bruselu kritizuje to, s čím sama souhlasila

Může se Česko skutečně do roku 2040 posunout mezi deset nejsilnějších ekonomik EU, nebo jde pouze o naivní přání vlády premiéra Petra Fialy a jejího nového ministra průmyslu Lukáše Vlčka? O tom – i řadě dalších aktuálních témat – se dozvíte v novém Hrotcastu s Markétou Malou a Pavlem Štruncem.

Může se Česko skutečně do roku 2040 posunout mezi deset nejsilnějších ekonomik EU, nebo jde pouze o naivní přání vlády premiéra Petra Fialy a jejího nového ministra průmyslu Lukáše Vlčka? O tom – i řadě dalších aktuálních témat – se dozvíte v novém Hrotcastu s Markétou Malou a Pavlem Štruncem.

Celý článek
0

Analýza: Pro ekonomiku Česka i EU by bylo výhodnější vítězství Harrisové

Pro evropskou i českou ekonomiku by bylo výhodnější, kdyby v listopadových amerických prezidentských volbách zvítězila demokratka Kamala Harrisová. Naopak držitelé amerických akcií by vydělali na výhře republikána Donalda Trumpa. Vyplývá to z analýzy, kterou dnes představili analytici společnosti Cyrrus. Průzkumy naznačují, že souboj o Bílý dům bude letos vyrovnaný.

Pro evropskou i českou ekonomiku by bylo výhodnější, kdyby v listopadových amerických prezidentských volbách zvítězila demokratka Kamala Harrisová. Naopak držitelé amerických akcií by vydělali na výhře republikána Donalda Trumpa. Vyplývá to z analýzy, kterou dnes představili analytici společnosti Cyrrus. Průzkumy naznačují, že souboj o Bílý dům bude letos vyrovnaný.

Celý článek
0

Od bitů ke qubitům: Putování do nitra kvantového počítače

V jádru každého kvantového počítače se nachází kvantový procesor, jehož technologická konstrukce se výrazně odlišuje od klasických procesorů využívaných ve standardních počítačích.

V jádru každého kvantového počítače se nachází kvantový procesor, jehož technologická konstrukce se výrazně odlišuje od klasických procesorů využívaných ve standardních počítačích.

Celý článek
0

Putin a (čínské) autíčko

V někdejší továrně automobilky Mercedes-Benz, kterou v dubnu 2019 nedaleko Moskvy slavnostně otevíral Vladimir Putin, se mají vyrábět luxusní čínské vozy

Putin a (čínské) autíčko
ilustrační foto | Archiv

Plyne to z vyjádření, které serveru Gazeta.ru poskytl Maksim Šiško, generální ředitel jedné z dceřiných firem ruského velkodealera automobilů Avtodom. Právě Avtodom továrnu poté, co Mercedes loni v říjnu ohlásil odchod z ruského trhu, koupil. O jaké čínské vozy by mělo konkrétně jít, není zatím jasné. Spekuluje se však, že by se mohlo jednat o značku Hongqi (v překladu „Rudý prapor“), jejímiž vozy tradičně jezdí čínští prominenti. S luxusními elektromobily této značky se Číňané už několik let pokoušejí prorazit také v Evropě.

Odchod západních firem po Putinově vpádu na Ukrajinu zanechal ruský autoprůmysl v troskách. Týkalo se to třeba tradiční ruské značky Lada. Vozy Lada sice dál sjížděly z výrobních pásů, ­ovšem bez západních dodávek jim chyběla řada standardních vychytávek – airbagy, ABS či imobilizér. Po letech se rovněž obnovila „sláva“ jiné tradiční značky Moskvič, a to v továrně, kterou opustil francouzský Renault. S Ruskem toho však nový Moskvič má společného jen velice málo, jde totiž o přeznačkované vozy čínské automobilky JAC. Další čínská automobilka Kaiyi se uchytila v továrně Avtotor v Kaliningradské oblasti. Dodejme, že Avtotor dříve vyráběl auta značek BMW, Kia či Hyundai. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit