Zdravotnictví v propasti. „Chce to privátní pojištění a zavřít část nemocnic,“ říká respektovaný lékař

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Celý článek
0

Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Že sociální sítě ovládá progresivní levice? Nesmysl, velká část influencerů je pravicová

Většina mladých lidí nečerpá informace z tradičních médií, nýbrž od influencerů na sociálních sítích. Značnou pozornost přitom získávají konzervativně zaměření influenceři. Vyplývá to z aktuálního výzkumu, podle nějž tak byla vyvrácena domněnka, že sociální sítě nadržují progresivistům.

Většina mladých lidí nečerpá informace z tradičních médií, nýbrž od influencerů na sociálních sítích. Značnou pozornost přitom získávají konzervativně zaměření influenceři. Vyplývá to z aktuálního výzkumu, podle nějž tak byla vyvrácena domněnka, že sociální sítě nadržují progresivistům.

Celý článek
0

Putin a (čínské) autíčko

V někdejší továrně automobilky Mercedes-Benz, kterou v dubnu 2019 nedaleko Moskvy slavnostně otevíral Vladimir Putin, se mají vyrábět luxusní čínské vozy

Putin a (čínské) autíčko
ilustrační foto | Archiv

Plyne to z vyjádření, které serveru Gazeta.ru poskytl Maksim Šiško, generální ředitel jedné z dceřiných firem ruského velkodealera automobilů Avtodom. Právě Avtodom továrnu poté, co Mercedes loni v říjnu ohlásil odchod z ruského trhu, koupil. O jaké čínské vozy by mělo konkrétně jít, není zatím jasné. Spekuluje se však, že by se mohlo jednat o značku Hongqi (v překladu „Rudý prapor“), jejímiž vozy tradičně jezdí čínští prominenti. S luxusními elektromobily této značky se Číňané už několik let pokoušejí prorazit také v Evropě.

Odchod západních firem po Putinově vpádu na Ukrajinu zanechal ruský autoprůmysl v troskách. Týkalo se to třeba tradiční ruské značky Lada. Vozy Lada sice dál sjížděly z výrobních pásů, ­ovšem bez západních dodávek jim chyběla řada standardních vychytávek – airbagy, ABS či imobilizér. Po letech se rovněž obnovila „sláva“ jiné tradiční značky Moskvič, a to v továrně, kterou opustil francouzský Renault. S Ruskem toho však nový Moskvič má společného jen velice málo, jde totiž o přeznačkované vozy čínské automobilky JAC. Další čínská automobilka Kaiyi se uchytila v továrně Avtotor v Kaliningradské oblasti. Dodejme, že Avtotor dříve vyráběl auta značek BMW, Kia či Hyundai. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit