Proč Kofola kupuje pivovary? Pivo má obří potenciál, chci zachovat tradici, říká Jannis Samaras
„Já jsem pil Holbu v mládí v Jeseníkách a chci, aby ty pivovary, které tam jsou 150 let, žily dál,“ vysvětluje majitel a šéf Kofoly Jannis Samaras, proč se rozhodl koupit pivovary Holba, Zubr a Litovel.
Jannis Samaras a jeho nápojářská značka Kofola se rozhodli vstoupit na pivní trh. Společnost koupila většinový podíl ve společnosti Pivovary CZ Group, která vlastní tradiční pivovary Holba, Zubr a Litovel. V podcastu Pavla Štrunce Samaras přibližuje, proč jeho firma, dosud zaměřená na nealko, míří i na trh alkoholických nápojů.
V rozhovoru dále mluví o nostalgii k tradičním značkám jako je Kofola nebo právě pivovary a možnostech, jak na jejím základě vybudovat něco zajímavého i pro mladou generaci.
Samaras říká, že lidé občas po nostalgii touží. Ale současně se jeho značky snaží nabízet i inovace. Například více než patnáct let Kofola každoročně představuje své vánoční limitované edice nápojů inspirované tradičními vánočními vůněmi.
Jednou takovou byla vánoční edice Kofoly s příchutí rumu, která se setkala s negativními reakcemi médií i veřejnosti, kdy Kofola musela čelit otázkám, zda právě rumová příchuť v nápoji, který pijí i děti, není propagací alkoholu. „Byla to jen bouře ve sklenici vody, příchutě děláme jen proto, aby byl regál něčím zajímavý, na prodeje to nemá vliv,“ řekl Samaras k této kauze i tomu, jakou roli v produkci Kofoly právě limitované edice hrají.
V rozhovoru mluvil i o tom, jak s Kofolou chystají svatby na letních festivalech, jestli je obtížné dnes oslovit mladé lidi a jak se mu povedlo prosadit se na českém trhu se značkou UGO. Trvalo to prý deset let.