Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Pramáti „vysmahla“ z trhu

Známá značka oleje zmizela z nejasných důvodů z obchodů. Na pozadí probíhá o Lukanu letitá právní bitva.

Pramáti „vysmahla“ z trhu
Lukana | Profimedia.cz

„Lukana, pramáti české kuchyně,“ propagoval ještě před třemi lety výrobce Glencore Agricultural Czech v rozsáhlé a oceňované reklamní kampani svůj rostlinný olej. Pět generací českých matek vystupujících ve spotu odkazovalo na více než stoletou historii výroby kuchyňských olejů v Ústí nad Labem a tehdejší šéf Glencoru v Česku Maurice Bensadon pro server iDnes.cz tvrdil, že Lukana je „dědictví této země a my cítíme, že sem patří“. 

Dnes je všechno jinak. Naposledy v lednu se Lukana objevila v testu časopisu dTest a pak potichu zmizela z trhu. A spolu s ní i další známé značky olejů ústeckého zpracovatele, jako jsou Vegetol nebo Ceresol. Místo toho dnes Glencore prodává olej pod úplně novou značkou Oleana, jejíž červeno-bílé logo na známou Lukanu aspoň barevně odkazuje. Více než dvoumiliardový byznys s kuchyňskými oleji v Česku (podle dat společnosti Nielsen) tak přišel o svého nejviditelnějšího hráče. 

Sporný prodej známek Švýcarům

Co vedlo firmu, aby opustila proslulou značku, kterou podle Bensadona zná 93 procent Čechů, není úplně zřejmé. Ústecký výrobce na dotazy do uzávěrky nereagoval, stejně jako mateřský koncern se sídlem ve Švýcarsku. Podle několika zdrojů týdeníku Hrot vše může souviset s nevyjasněnou známkoprávní situací, která se s výrobcem táhne od převzetí části zkrachovalé Setuzy Glencorem před devíti lety. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit