„Povznášej všechny.“ Lasvit otevře vlastní prodejny, odrazovým můstkem bude Praha
Od B2B k B2C. Česká sklářská a designová společnost Lasvit cílila vždy tradičně spíše na hotely a velké firmy, teď se začíná otevírat i samotným koncovým klientům. Počítá s vlastní sítí prodejen, které budou rozesety po celém světě. Kromě New Yorku či Paříže má Dům Lasvitu vzniknout i v Praze.
redaktor
Dřív byly hlavními zákazníky Lasvitu hotely, dnes už ale suverénně vedou soukromé rezidence. I proto je novým posláním firmy Leona a Lucie Jakimičových „lift everyone“, neboli „povznášej všechny“. Lasvit tak otevře šest vlastních obchodů – své flagship stores. „Máme termín ‚nový luxus‘, to znamená být mezi lidmi, inspirovat je. Tohle ale nejde bez retailu, bez přímého kontaktu s koncovým klientem,“ líčí Jakimič v rozhovoru pro nový tištěný magazín Hrot, který vychází již nyní ve středu 26. června.
Nové prodejny by měly být rozesety po celém světě, majitel Lasvitu hovoří například o New Yorku nebo Paříži. „Klidně na Champs-Elysées,“ nebojí se nejprestižnější adresy. PR manažerka firmy Anna Minaříková pak pro Hrot24 upřesňuje, že první prodejna by měla vzniknout přímo v Praze. „Bude to takový odrazový můstek,“ říká.
A půjde o Pařížskou nebo třeba ulici Na Příkopech? „Konkrétní být nemůžu. V Praze ale cílem není luxusní adresa. Chceme vytvořit Dům Lasvitu, který bude dýchat naší značkou.“
Zároveň chce být Lasvit pod společnou střechou v nejlepších obchodních domech na světě – Jakimič skloňuje význačná jména jako Le Printemps nebo Le Bon Marché v Paříží či Harrods v Londýně. V tomto případě se už ovšem s Prahou nepočítá, v Česku má vzniknout jen zmíněná samostatná prodejna.
Hrot24, Berenika Slánská
Jak ovšem Jakimič připomíná, zřídit a udržovat flagship stores je neskutečně drahá záležitost. Proto hledá spoluinvestora – na retailovou část totiž zatím Lasvit z vlastní cashflow nevydělá.
„Nebo takhle – vyděláme, ale měli bychom na to až ve druhé, třetí generaci. Jenže jak jsem od přírody netrpělivý, tak bych to radši udělal do deseti let. A na to potřebujeme spoluinvestora, kterému bychom klidně nabídli minoritní podíl v naší retailové divizi,“ popisuje Jakimič. Podle Minaříkové už probíhají rozhovory s různými investory, včetně několika zahraničních jmen.
Bez investorů by si Lasvit nechal jen hlavní část firmy – Bespoke installations a Glass for architecture. Tento B2B byznys se podle Jakimiče dá rozvíjet z vlastního cashflow. Více se dočtete v druhém čísle magazínu Hrot, který bude k dostání v každé dobré trafice už od středy 26. června.
S přispěním Pavla Štrunce