„Potřebujeme zlepšit naše obchody,“ důrazně vyzývá šéf Starbucks
Populární řetězec kaváren Starbucks zahájil rozsáhlou transformaci zaměřenou na zlepšení efektivity obsluhy a zkrácení čekacích dob. Všichni mají být „v dobré náladě i při velkém provozu.“
šéfredaktor
Srdcem této transformace je nový systém nazvaný „Siren Craft“, který představuje sérii procesních změn v provozu kaváren. Katie Young, senior viceprezidentka pro provoz obchodů ve Starbucks, zdůraznila, že hlavním cílem těchto úprav je zlepšit schopnost kaváren reagovat na nepředvídatelné situace a výkyvy v návštěvnosti.
Nový systém má za cíl zlepšit efektivitu obsluhy a zkrátit čekací doby v reakci na klesající tržby a upadající návštěvnost, přičemž klíčovými prvky jsou optimalizace přípravy nápojů, nová role „volajícího“ pro řešení dlouhé čekací fronty v provozovnách, rozšíření mobilní aplikace i pro nečleny věrnostního programu a postupné zavádění nového vybavení.
To vše dohromady má podle odhadů společnosti vést k ročnímu nárůstu tržeb z porovnatelných prodejen o jeden procentní bod a přilákat zpět příležitostné zákazníky v kontextu měnících se preferencí spotřebitelů a rostoucí inflace.
Peter Saleh, analytik z BTIG, pro CNBC poznamenal, že tyto změny jsou nezbytnou reakcí na vysokou poptávku v některých provozovnách a omezený prostor v kuchyních. Starbucks uvádí, že v kavárnách, kde byl systém Siren již implementován, došlo k nárůstu počtu obsloužených zákazníků v době špičky.
Nové vybavení zahrnuje vylepšené dávkovače ledu, systémy na dávkování mléka a rychlejší mixéry. Cílem je snížit počet kroků pro baristy a dále urychlit doručování nápojů zákazníkům.
Tyto kroky jsou součástí širší strategie Starbucks na oživení svého podnikání. Společnost reaguje na měnící se preference spotřebitelů, rostoucí inflaci a zvýšenou cenovou citlivost zákazníků. V dubnu 2024 Starbucks oznámil neuspokojivé výsledky za druhé čtvrtletí, kdy tržby z prodejen v USA klesly o tři procenta a návštěvnost o sedm procent.
Generální ředitel Laxman Narasimhan zdůraznil potřebu zlepšení obchodů. Společnost také zaznamenala vysokou míru nedokončených objednávek přes mobilní aplikaci a pokles návštěvnosti příležitostných zákazníků.
Vedení Starbucks doufá, že zlepšení efektivity a zkrácení čekacích dob pomůže přilákat zpět příležitostné zákazníky a posílit loajalitu stávajících. Senior viceprezidentka Young uvedla, že cílem je, aby zákazníci měli pocit, že čekací doby jsou lépe zvládány a že „všichni jsou prostě v dobré náladě i při velkém provozu.“