I nový díl Posla smrti má pracovat s temnou a tajuplnou atmosférou. Tedy stejně jako jeho předchůdci

I nový díl Posla smrti má pracovat s temnou a tajuplnou atmosférou. Tedy stejně jako jeho předchůdci

Zdeněk Houb

Návrat legendy

Zdeněk Houb oživuje svět Posla smrti. Tvůrci slibují hvězdný dabing a kvalitní příběh, hra poběží i na mobilech

Po více než dvou dekádách se Zdeněk Houb, jenž byl jedním z tvůrců původního Posla smrti, rozhodl znovu vstoupit do světa této legendární české adventury. S týmem zkušených vývojářů shání finance na pokračování s názvem Posel smrti: Pouto krve.

Vladimír Barák

„Tvorba her mě vždycky bavila,“ říká Houb. „Po nějaké době přemýšlení jsem si řekl, že by bylo skvělé se k tomu vrátit. A protože Posel smrti má u nás pořád silné jméno a je to moje osobní srdcovka, nový Posel smrti: Pouto krve byl nejlepší krok.“

I když se často tvrdí, že žánr klasických adventur je mrtvý, Houb si myslí opak. „Adventury možná nemají tak širokou základnu hráčů jako jiné žánry, ale věrné fanoušky rozhodně mají. Práce na Poutu krve nás baví, i teď v předprodukci jsme dobře sehraní. Každý z jádra týmu má za sebou několik vydaných her. A ti, kdo nemají, jsou největší fanoušci Posla smrti, které znám,“ dodává.

Kreativní tým zahrnuje mimo jiné 3D grafika Vladimíra Stáňu, programátora Petra Svobodu, animátora Jana Fialu, kreslířku Evu Uherkovou a další nadšené profesionály, kteří společně pracují na vytvoření atmosféry věrné původní hře.

Dabing jako klíčový prvek

Jedním z hlavních pilířů nové hry bude český dabing. „Na dabingu si dáváme hodně záležet, protože víme, jak výrazně pozvedl úroveň původního Posla smrti. U každé postavy máme vybraný jeden až tři hlasy a tento seznam postupně doplňujeme. Dabing budu režírovat já, stejně jako u Posla smrti,“ vysvětluje Houb.

Takto se tvořila jedna z hratelných postav

Takto se tvořila jedna z hratelných postav

Zdeněk Houb

Vývoj hry bude částečně financován prostřednictvím kampaně na HitHitu, která odstartovala 9. ledna. „Původně byla cílová částka 2 až 2,5 milionu korun, ale rozhodli jsme se ji snížit. V týmu jsme se totiž dohodli, že budeme pracovat za procenta z budoucích prodejů hry,“ vysvětluje Houb.

V kampani se nakonec vybírá 1,2 milionu korun. Pokud by se ozval nějaký investor, tvůrci by prý jeho nabídku velmi rádi zvážili.

Hra má být primárně určena pro PC, s pozdějším plánem vydání na Android a iOS. Herní konzole jsou stále v úvaze, ale zatím bez potvrzení. „Vývoj zabere dva a půl roku, takže se hry dočkáme nejdříve v polovině roku 2027,“ říká Houb.

Úspěchy remasteru soundtracku

Houbův předešlý projekt, remaster soundtrackuPosla smrti, zaznamenal velký úspěch. „Vybralo se 440 % požadované částky, celkem přes 300 tisíc korun. Přestože od vydání hry uběhlo v době kampaně remasteru už 21 let. Vinyl byl docela dlouho na špici prodejnosti, mezi vinyly The Last of us, Cyberpunk, God of War, Alan Wake a třeba i dnes je na pěkném osmém místě mezi vinyly na e-shopu Xzone. Mám z něj radost, vypadá moc hezky a Posel smrti si vinyl zasloužil,“ říká Houb.

Lidé, kteří zafinancují vývoj hry, se mohou těšit na tematické odměny

Lidé, kteří zafinancují vývoj hry, se mohou těšit na tematické odměny

Zdeněk Houb

Připravovaná hra Posel smrti: Pouto krve je zaměřena především na české hráče, ale s časovým odstupem je plánována i anglická verze. „Firmu na překlad už máme domluvenou – Context Heroes. Zvažujeme také německou verzi, protože v Německu měl Posel smrti veliký úspěch,“ uzavírá Houb.