Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Ponořit, hořím!

Elektromobilů a hybridů v Česku přibývá. Hasičům ale chybí vybavení k řešení komplikovaných nehod a požárů.

Ponořit, hořím!
ilustrační foto | Profimedia.cz

Dramatické scény podobné té z čestlického autoservisu na okraji Prahy v Česku téměř nejsou k vidění. I proto si záběry hasičů, jak v ochranných oblecích a maskách bojují s doutnajícím hybridem BMW, získaly velkou pozornost. Byl to teprve druhý podobný požár v Česku.

Téměř žádnou pozornost si naopak nezískalo vyústění celého příběhu. To přišlo až minulou středu, po dvou týdnech. Až tehdy hasiči vyzvedli vrak vozu ze speciální nádrže napuštěné vodou, do níž byl celou dobu ponořený. Důvod? Hrozilo, že se baterie znovu vznítí. A jelikož ji není možné vymontovat, muselo pod hladinu celé auto.

Na tom, že leželo po požáru v lázni dvě neděle, není v případě elektroauta nic až tak neobvyklého. Podobné případy jsou známé i ze zahraničí, kde mají více zkušeností s auty na baterku doutnajícími mnoho dní. Zarážející ale je, že zničený hybrid na celou dobu obsadil jediný kontejner určený přesně pro tyto případy, který mají hasiči v celém Česku k dispozici.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit