„Trump jako americký Hitler a ekonomický populista.“ Viceprezident Vance si nebral servítky

Nynější kandidát Republikánské strany na amerického viceprezidenta J. D. Vance před minulými prezidentskými volbami v soukromé zprávě uvedl, že jeho současný volební partner a tehdejší prezident Donald Trump „naprosto selhal“ v naplnění své platformy ekonomického populismu. Zjistil to deník The Washington Post (WP). Jeho odhalení podkopává tvrzení, kterým Vance vysvětluje, proč se z Trumpova kritika stal jeho spojencem.

Nynější kandidát Republikánské strany na amerického viceprezidenta J. D. Vance před minulými prezidentskými volbami v soukromé zprávě uvedl, že jeho současný volební partner a tehdejší prezident Donald Trump „naprosto selhal“ v naplnění své platformy ekonomického populismu. Zjistil to deník The Washington Post (WP). Jeho odhalení podkopává tvrzení, kterým Vance vysvětluje, proč se z Trumpova kritika stal jeho spojencem.

Celý článek
0

„Starce nad třicet nebereme.“ Technologické firmy upřednostňují mladé. Je to diskriminace?

Pracovat pro velké technologické společnosti vyžaduje zápal, tah na branku, znalost moderních technologií... a nízký věk. Nové srovnání technologického sektoru v USA ukázalo, že lidé ve středním a vyšším věku mají v tomto odvětví stále menší šanci na uplatnění.

Pracovat pro velké technologické společnosti vyžaduje zápal, tah na branku, znalost moderních technologií... a nízký věk. Nové srovnání technologického sektoru v USA ukázalo, že lidé ve středním a vyšším věku mají v tomto odvětví stále menší šanci na uplatnění.

Celý článek
0

Čínská automobilka Chery odkládá zahájení výroby elektromobilů v EU

Čínská automobilka Chery Automobile o rok odložila záměr zahájit výrobu elektromobilů v Evropě. Zdůvodnila to zavedením předběžných cel na dovoz elektromobilů z Číny.

Čínská automobilka Chery Automobile o rok odložila záměr zahájit výrobu elektromobilů v Evropě. Zdůvodnila to zavedením předběžných cel na dovoz elektromobilů z Číny.

Celý článek
0

Uber plánuje v Česku expanzi do dalších měst

Uber chce dostat na platformu co nejvíc elektromobilů a hybridních aut – do roku 2028 by v jeho flotile mělo být alespoň 10 procent vozidel s alternativním pohonem. Ještě v letošním roce hodlá také nasadit do provozu několik aut na vodík.

Uber plánuje v Česku expanzi do dalších měst
Kromě Prahy působí Uber i v Brně, Ostravě a Plzni | foto Uber (publikováno se svolením)

Ještě před deseti lety to prý byl takový startup. „Pracovalo pro nás jen několik desítek řidičů, všechny jsme znali jménem,“ vzpomíná šéf české pobočky Uberu Štěpán Šindelář. Tato americká přepravní společnost nabízela v Česku nejprve jízdy luxusnějšími vozy – tedy dnešní službu Uber Black. „Jezdili jsme s Mercedesy, řidiči měli na sobě obleky, bylo to nóbl. Dnes je nejčastějším autem našich řidičů Škoda Octavia,“ doplňuje Šindelář.

A startupem, byť toto označení myslel Šindelář v nadsázce, už dnes Uber také není. Podle posledních dostupných informací pro něj v Česku jezdí kolem čtyř tisícovek lidí, jejich přesný počet ovšem firma neuvádí. V roce 2020 Uber expandoval z Prahy do Brna, o rok později zamířil i do Ostravy a Plzně. „Teď se plánujeme rozšířit i do dalších měst. Konkrétní jména vám dát nemůžu, bude jich ale víc naráz a mohlo by to být ještě letos,“ říká šéf českého Uberu.

Štěpán Šindelář, šéf českého Uberu
foto: Uber

Zatím největším projektem přepravní společnosti se sídlem v San Francisku byla účast v tendru na taxislužbu na pražském letišti, kterou nakonec Uber vyhrál. Loni v září s ním Letiště Praha podepsalo smlouvu na pět let. Původně měl Uber zajišťovat taxislužbu na letišti o několik měsíců dřív, došlo ale ke zpoždění kvůli námitkám ze strany druhého soutěžícího – firmy Tick Tack. Ta cestující z letiště přepravovala od roku 2016.

Šindelář rovněž připomíná další milníky na desetileté cestě Uberu Českem. Firma navázala partnerství s Českou hokejovou asociací, rozjela službu Uber Pet, díky které mohou cestující přepravovat v taxíku i své domácí mazlíčky, a zavádí slevy lidem, kteří jedou volit nebo darovat krev. Ženy, které jsou řidičkami Uberu, si pak mohou samy zvolit, zda budou vozit jen pasažérky něžného pohlaví. 

A co má teď Uber, který už v Česku přepravil na 4,6 milionu pasažérů, v plánu v následujících letech? Chce třeba dostat na platformu co nejvíc elektromobilů a hybridních aut – do roku 2028 by v jeho flotile mělo být alespoň 10 procent vozidel s alternativním pohonem. Ještě v letošním roce chce také nasadit do provozu několik aut na vodík.