Místo zhodnocení těžká ztráta. Goldman Sachs se nevyplatila sázka na výrobce baterií Northvolt

Americká renomovaná investiční banka Goldman Sachs přiznala, že bude muset odepsat v přepočtu 21,5 miliardy korun, které investovala do švédského výrobce baterií.

Americká renomovaná investiční banka Goldman Sachs přiznala, že bude muset odepsat v přepočtu 21,5 miliardy korun, které investovala do švédského výrobce baterií.

Celý článek
0

Přetahovaná s odbory: Volkswagen má nejdražší pracovní sílu mezi automobilkami

Krize ve Volkswagenu vrcholí. Značka bojuje nejen o přežití, ale i o prolomení letitého bludného kruhu ustupování odborům. Kvůli nim má dnes tak drahé zaměstnance, že svým rivalům v oboru těžko konkuruje.

Krize ve Volkswagenu vrcholí. Značka bojuje nejen o přežití, ale i o prolomení letitého bludného kruhu ustupování odborům. Kvůli nim má dnes tak drahé zaměstnance, že svým rivalům v oboru těžko konkuruje.

Celý článek
0

Vietnam se topí v plastech: Z recyklace se stává ekologická hrozba

Kanál protékající vietnamskou vesnicí Minh Khai připomíná spíš skládku než vodní tok. Na hladině plují plastové tašky, úzké uličky jsou zaplavené odpadky a z pecí, v nichž se pálí nerecyklovatelný plast, se šíří znečištěný vzduch. Tato „řemeslná recyklační vesnice“, ležící hodinu od Hanoje, je jedním z míst, kam míří plasty z Japonska, Evropy i USA, původně určené k recyklaci. Realita je však jiná – plastový dovoz se mění v ekologický problém.

Kanál protékající vietnamskou vesnicí Minh Khai připomíná spíš skládku než vodní tok. Na hladině plují plastové tašky, úzké uličky jsou zaplavené odpadky a z pecí, v nichž se pálí nerecyklovatelný plast, se šíří znečištěný vzduch. Tato „řemeslná recyklační vesnice“, ležící hodinu od Hanoje, je jedním z míst, kam míří plasty z Japonska, Evropy i USA, původně určené k recyklaci. Realita je však jiná – plastový dovoz se mění v ekologický problém.

Celý článek
0

Piráti a trafikanti

Zatímco vůči politickým trafikám na centrální úrovni se Piráti vymezují, u méně viditelných městských nebo krajských firem si je bez výčitek rozdělují.

Zrušení nebo alespoň omezení politických trafik patřilo mezi hlavní trumfy Pirátské strany. Kvůli tomu, aby funkce v představenstvech a dozorčích radách státních a polostátních firem nedostávali zasloužilí straníci, ale především odborníci, Piráti vymysleli a prosadili nominační zákon.

O to pozoruhodnější je jejich přístup k trafikám na nižších úrovních. Na přetřes se dostal minulý týden, kdy sociálními sítěmi proběhla informace o hledání členů představenstva krajské firmy Nemocnice Olomouckého kraje. V podmínkách výběrového řízení na pirátském fóru stojí, že vhodný kandidát musí být nejen odborně vybavený. Navíc musí prokázat znalost politického programu koalice Pirátů a Starostů a souznít s ním. V celkovém hodnocení má tato uvědomělost váhu 15 procent.

Nejde přitom zdaleka o ojedinělý případ. Na stejné webové stránce visí i další „výběrka“ – namátkou třeba do dozorčích rad firem Údržba silnic Karlovarského kraje a Karlovarské krajské nemocnice nebo podniku SP Černý Most. A opět mají jedno společné: kandidát musí znát a ctít program Pirátů. Případně dostat od členů strany doporučení.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit