Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Ohýbáme budoucnost aut

Nákladová konkurenceschopnost elektromobilů? Tak trochu ohnutí reality.

Ohýbáme budoucnost aut
ilustrační foto | Tomáš Novák, týdeník HROT

Na první pohled to může znít jako skvělá zpráva. Do poloviny tohoto desetiletí se elektromobily stanou v porovnání s benzinovými a naftovými vozy nákladově konkurenceschopnými i ve východní části Evropy včetně Česka.

Tento optimistický výhled do budoucnosti představil Car Cost Index, který pravidelně zveřejňuje leasingová společnost Lease­Plan. Letos se do průzkumu zapojilo 22 států včetně České republiky. Potíž je ale v tom, že ve zmíněném indexu není zahrnuto pořízení vozu samotného, jen amortizace, náklady na palivo, úroveň daňové zátěže a výdaje na pojištění a údržbu za podmínky, že člověk ujede ročně třicet tisíc kilometrů. Takže je to trochu ohnutí reality.

Stejně jako další letošní předpověď BloombergNEF, tentokrát cílená na pořízení auta. Podle ní se nyní výrazně dražší výroba elektromobilů (průměrná cena středně velkého modelu je 33 300 eur před zdaněním, auto na benzin stojí zhruba 18 600 eur) srovná s konvenčními vozy v roce 2026. Důvodem ale nebude jen předpokládané zlevnění baterií, ale rovněž skutečnost, kterou studie potichu přiznává, že konvenční auta prostě podraží.