Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Nové elektrické Twingo už za 500 tisíc? Renault si vzal na pomoc Číňany

Populární malý Renault, který se v 90. letech stal se ve své třídě klasikou, chystá velký návrat v elektrické verzi

Nové elektrické Twingo už za 500 tisíc? Renault si vzal na pomoc Číňany
Renault Twingo | mimpki / Shutterstock.com

Inovované Twingo má být stejně jako nový elektrický Renault 5 dalším dílkem do francouzské strategie lovit zájemce o elektrovozy na sentiment a retro nálady. Automobilka uvedla, že pro vývoj nového Twinga spojí s čínskou společností tak, aby – paradoxně – byla její auta schopná konkurovat čínským výrobcům.  

„Budeme spolupracovat s čínským partnerem, abychom optimalizovali vývoj a náklady,“ zní prohlášení divize elektromobilů Renaultu Ampere s tím, že design se vytváří ve Francii a výroba bude podle plánu probíhat v Evropě. 

Renault pro inovaci Twinga, která má jeho cenovku stlačit pod „magickou“ hranici 20 tisíc eur, dlouho hledal partnera, ale ne vše šlo podle plánu. Začátkem tohoto měsíce Renault v této věci ukončil jednání s německým Volkswagenem a rozhodl se vybrat si čínského partnera. 

Evropské automobilky se snaží vyrábět menší elektrická vozidla, která se prodávají pod 20 tisíc eur tak, aby jim pomohla konkurovat čínským značkám, jako je BYD. 

EU nyní zvažuje zavést na dovoz levných čínských elektromobilů cla, aby ochránila evropské výrobce. To se samozřejmě Číně nelíbí, takové rozhodnutí podle Pekingu není v souladu s mezinárodními pravidly. 

Evropská komise, která dohlíží na obchodní politiku, zahájila v říjnu vyšetřování, zda bateriová elektrická vozidla vyrobená v Číně nedostávají dotace, které narušují férovost trhu. Definitivně by se o clech mělo rozhodnout po volbách do Evropského parlamentu.